Forum

Bål i haven?!

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 26. januar 2017 kl. 22.54

Min kommune har forbud mod afbrænding af haveaffald hele året- bortset fra nov-jan. (Lige, hvor jeg absolut ikke går i haven)
Nu har jeg en del fældede (tynde) stammer og knastørre grene liggende, de har ligget i to år. Hvornår overgår de så fra haveaffald til "tørt træ" du må brænde i haven?

Jeg regner med, at skulle ud og save det op i små pæne stykker, men der er kommet en mand i vejen med en slæde. (Faktisk en printer- en meget dyr printer)

Det er ikke brombæraffald, det ligger nemlig i flere kubikmetersbunker, der nok rådner- engang. Det er klippet op i små bidder.

Jeg har købt nogle bukke i Harald Skrald, så det andet kan saves op/futtes af.

Mvh
Tine- det skal futtes af, jeg har ikke PLADS til at klippe og save mere.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 27. januar 2017 kl. 8.45

så ved vi det

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 27. januar 2017 kl. 10.50

Jeg havde det samme problem , men så købte jeg en kompostkværn /fliskvæn , og den æder kviste grene osv og laver hele moliviten til smuld som jeg har lagt direkte på jorden i bedene , hvor den formulder til krummemuldagtig jord..........

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 27. januar 2017 kl. 13.47

Tine, jeg forstår ærlig talt ikke, at det kan være et problem at brænde sit haveaffald af, i de måneder det er tilladt.
Glæd dig i stedet over at det overhovedet er tilladt :) I min kommune er der forbud HELE året rundt.

Nyt svar til emnet »Bål i haven?!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Bål i haven?!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider