Forum

Ny hæk, hvad må vi og hvad må vi ikke?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susanne R., 14. februar 2017 kl. 16.42

Hej
Vi satte for 18 år siden en ligusterhæk på vores egen grund ca.30 cm fra skel, dengang var grunden bag os ikke bebygget, det blev den et lille års tid senere.
Hækken er efterhånden ret grim, og et par steder er den aldrig blevet pæn, og desværre har bagboen ikke vedligeholdt den, så den er meget bred.
Må vi rive hækken op og plante en ny, Bøgehæk, uden at skulle blande bagboen ind i det?
De har boet der i 3 år, og den forrige bagbo fik engang gennemført et hegnssyn hvor vi sort på hvidt fik at hækken er vores og vi står for vedligehold af toppen og siderne mod os selv.
Hilsen Susanne

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 14. februar 2017 kl. 16.54

Tjah. I må vel gøre med hækken, hvad I synes- på Jeres side!

Min "nye" nabo klippede hækken- også på vores side, men han spurte altså først.
Først syntes jeg, det var en "motorsavsmassakre"- og der blev meget bart, men så blev jeg glad for det. Nu står hækken i skel, så den kan max. være 180 cm- hvis vi er enige.

Hvad, vil ændre sig med en bøgehæk? Naboen skal vel stadig klippe den- eller I skal?

Mvh
Tine- der ikke elsker liguster

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne R., 14. februar 2017 kl. 17.14

Vi vil godt have bøg fordi liguster simpelthen er kedeligt og så har den oprindelige nabo på den ene side plantet bøg for 18 år siden, samt at vi flere steder i haven har brugt den som rumopdeler, og skal have den omkring terrassen også.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 15. februar 2017 kl. 11.35

Det lyder som om I skal få plantet en fælleshæk i skel.
Tag en snak med naboen efter at du har læst hegnsloven, så du ved, hvad et egethegn er, og hvad et fælleshegn er.
I henhold til hegnsloven har du krav på et fælleshegn.

Nyt svar til emnet »Ny hæk, hvad må vi og hvad må vi ikke?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Ny hæk, hvad må vi og hvad må vi ikke?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider