Forum

Foderkulsukker

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 15. februar 2017 kl. 10.38

Hvor kan man købe/få/finde foderkulsukkerplanter

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 17. februar 2017 kl. 19.19

Prøv hos Urtegartneriet. Du finder adr. på Havenyts forhandlerguide.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Åge Nielsen, 22. februar 2017 kl. 19.43

Jeg har da en del kulsukkerplanter, som står udenfor rækken, men om det er fodderkulsukker ved jeg ikke. Men de har vel violette eller lilla blomster. Jeg har set dem med lyseblå og hvide blomster andre steder, ellers har jeg kun hørt om lægekulsukker.
Mine købte jeg hos solsikken for mange år siden til biplanter. Nu bruger jeg dem til kompost, jorddækning og gødning, især til kartofler. De er vældig produktive
Men hvis du er interesseret i nogen, kan du sige til, så finder vi ud af noget.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 24. februar 2017 kl. 11.18

Det lyder spændende Svend Åge, og tak for tilbud. Det var også for at få noget mere grønmasse til at lave kompost af. Selv om jeg har 2 kompostbunker, og en stor have, så kan jeg sagtens bruge mere kompost. Det er jo guds gave til haveejere (og til miljøet).
Må jeg spørge om, hvor store (høje) bliver dine planter, og hvor i landet bor du ?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Åge Nielsen, 24. februar 2017 kl. 12.17

De blir vel over knæhøjde til 1m,så vidt jeg husker. Selve blomsterstandende noget højere. Jeg bor på Djursland.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 7. marts 2017 kl. 14.58

Herligt med gode "Forum-venner"
Jeg var på besøg hos Svend Åge, som har gang i mange spændende planter og andet. Bl.a. hjemmebyggede dome-drivhuse.
Og så kom jeg hjem med mange af de efterlyste kulsukkerplanter, og ikke nok med det også andre spændende ting der skal prøves.
Det var et inspirerende besøg. Tak for det.

Nyt svar til emnet »Foderkulsukker«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Foderkulsukker

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider