Forum

Verdens Mindste Fuglebad- så kan du lære

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 7. marts 2017 kl. 18.36

Det!

Jeg bestilte nogle frø (de fleste af dem ER ankommet- reste kommer pr post- på et eller andet tidspunkt- formentlig på mandag- PostNord).

Nå, men jeg har da ønsket mig et fuglebad længe (siden jeg glemte at fjerne den lille bradepande, der lå i skuffen under mit afdøde komfur).

Og de fleste er ret dyre- og tunge(!), det koster jo i fragt altsammen. Så jeg hentede min forbløffende lille og lette GLS- pakke i Lokalbrugsimutten.

Så jeg tænkte: Jeg må have læst forkert- måske er det af melamin i stedet for porcelæn, men så kan kattene og noens høns, da ikke vælte det, så det smadrer.

Jeg viste godt, at designet er alternativt: En skål på en omvendt tekop. Men til den pis (under hundrede kroner), så- kunne det nok gå.

AK! Jeg tjekkede ikke lige størrelsen, så jeg har modtaget en yoghurtskål på en omvendt mokkakop (med hank!). Men: Der er da en fin hvid fugle-blop i midten.

Den er sikkert egnet til bier og meget små fugle (fuglekonger?) eller pynt. Det bliver noget vanskeligt at undgå, at større dyr end en humlebi vælter den, så den knalder.

Men den er da dekorativ!

(Jeg skulle nok have ledt efter fuglebade andre steder først! Men normalt er de tunge og koster en bondegård.)

Men hurtig og korrekt levering- den ros skal de have. ;-)

Mvh
Tine- der om snart skal så -og hegne, så naboernes dumme høns ikke skraber alting op! Kattene hopper normalt ikke over 60 cm hegn.
PS: De dumme høns sov i bunke i selvgravede huller i dag, så på trods af vejret, tror jeg- der er forår på vej! :-D

PPS: Desværre var det der, hvor mine vilde sommerfugleplanter plejer at komme op. :-( Men, de ser sjove ud.

Nyt svar til emnet »Verdens Mindste Fuglebad- så kan du lære«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Verdens Mindste Fuglebad- så kan du lære

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider