Forum

Hvor finder jeg information?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Connie Solheim, 8. marts 2017 kl. 10.49

Hej der.
Vi er de heldige ejere af et nyt hus.., og dermed have. HURRA.
Det er nsart ved at være have season og jeg har set billeder af hvordan vores have (skal) se ud her til sommer. Den er fyldt med masse af farver!
Mit spørgsmål er dog: hvis jeg har noget i haven som jeg ikke ved hvad er.., hvor går jeg hen og får det identificeret?
.., og et andet spørgsmål: jeg kan se der er en del have apps der ude - er der nogen som har prøvet nogen af dem og som kan komme med en anbefaling?

På forhånd mange tak.

Connie

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Knudsen, 8. marts 2017 kl. 12.18

Hej Conni.
Tillykke med du nu er blevet haveejer. Og bravo for din optimisme med at gå i gang med denne opgave.
Mit bedste råd til dig er, vent med at gøre alt muligt, til du ser hvordan haven er i løbet af en sæson. Den tidligere ejer har gjort sine tanker og har mange ting, du kan identificere og lære at kende egenskaberne ved og om du synes om lige denne type planter.
Aps og mange ideer andre giver er inspiration til megen glæde og skal opfattes sådan. Måske kan en del af havens planter og planløsning kombineres med nye ting - i glade farver.
Så rådet er, vær til tålmodig.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 8. marts 2017 kl. 12.45

Hej.
Må jeg komme med en tilføjelse til sidste indlæg:
Brug dette forum, hvis der er planter i haven du bliver i tvivl om til sommer. Tag billeder som du lægger ind her. Der kommer mennesker forbi som ved en styrtende masse om haveplanter.
Vh T&HPP

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 8. marts 2017 kl. 15.08

Og tag en plante af gangen med billede(r) (i hver sin tråd), for ellers bliver tråden helt uoverskuelig, og vi snakker forbi hinanden.
Vi glæder os!

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 8. marts 2017 kl. 16.25

Hej Connie.

Til lykke med hus og have, og velkommen som ny bruger af Havenyt. Du er kommet til det helt rigtige sted, hvor du vil kunne få svar på rigtig mange spørgsmål om have og havebrug :-)

Hilsen AG.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 9. marts 2017 kl. 2.59

Det bedste råd med hus & have er: Vent! Se hvad, der kommer op/er der. Før man starter motorsavsmassakren/graver ting op.

Vent et år, se hvad der er eller kommer op. Notér hvor, find ud af hvad.

Til lykke med hus &have.

Mvh
Tine
PS: Brombær skal du grave op!

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Connie Solheim, 9. marts 2017 kl. 10.55

Mange tak for de fine svar.
Jeg må indrømme at både min mand og jeg er temmelig blank hvad angår have.., og hvad vi har i den.
Vores udfordring er at finde ud hvad vi har i den.., altså hvad vores planter og blomster hedder - altså få dem identificeret, og dernæst hvordan vi skal pleje dem. Men jeg kan godt forstå på jeres svar at jeg bare kan uploade billeder af hvad jeg har i min have og så vil fællesskabet her inde hjælpe.

Er der nogen gode apps der ude der også kan være behjælpelig?

Nyt svar til emnet »Hvor finder jeg information?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvor finder jeg information?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider