Skrevet af: Magnus M., 11. april 2017 kl. 14.34
Jeg har forkøbt mig til en større omgang plantesække i Jem og Fix til kun 2.50 kr pr stk.
Jeg kan dog ikke bruge dem alle til tomatplanter ect.
Kan de bruges til at spæde op i vores højbede eller som en slags topdressing til plænen?
Skrevet af: Tilde P., 11. april 2017 kl. 14.56
Hej.
Du kan bruge indholdet overalt hvor du synes. Absolut ingen problemer i det :-).
Vh. T&HPP
Skrevet af: Tom Andersen, 11. april 2017 kl. 19.46
problemer er der nu ved at bruge spagnum - for tørvemoserne.
Skrevet af: Tilde P., 11. april 2017 kl. 19.52
Ha. Skulle Jesper så køre hans lovligt indkøbte plantesække på genbrugen så andre kunne hente indholdet gratis ;-).
Skrevet af: Claus K Madsen, 11. april 2017 kl. 20.04
Nej, han skal da køre dem ud i mosen ;-)
Skrevet af: Tilde P., 11. april 2017 kl. 20.22
Det er forbudt. Så bliver der ballade med DN da disse steder er omfattet af NBL § 3 :-) :-)
Skrevet af: Tom Andersen, 11. april 2017 kl. 22.01
Han skal såmænd bare tænke over det næste gang og så ellers gøre som han vil.
Skrevet af: Magnus M., 11. april 2017 kl. 22.37
Set bliver ikke for surt eller andet ift. brug i højbed eller som topdressing?
Skrevet af: Ayoe B. P., 11. april 2017 kl. 23.04
@Jesper - nej, den muld der er i plantesække er ikke surbundsjord. I såfald ville de ikke virke til tomater osv. ;)
Men jeg har set, at nogen hænger plantesække op på en væg og skærer små huller flere steder ned af den side der vender udaf, hvor de så sætter jordbær, krydderurter eller salater i disse småhuller (samt et lidt større hul i toppen til at vande fra). Lige hvordan de hænger disse sække op er der vist forskellige bud på - lige fra en kurv til et stormasket net, lavet af tyndt reb. :)
Skrevet af: Helle Adelhardt, 10. maj 2017 kl. 13.34
Jeg kunne godt tænke mig, at plante sækkene var 10 cm kortere. Det vil gøre det nemmere at fylde vand i, så man slipper for at sækken skal ligge ud over kanten.
Er der nogen der ved hvordan man får fortalt de forskellige producenter det?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.