Skrevet af: Tine Horsum, 15. april 2017 kl. 18.38
Jeg vil i år gerne formere min brogetbladede buksbom (det vil jeg hvert år for, den står så dumt, at jeg gerne vil fælde den). Men i alle formeringsråd står der flamingokasser og hvid plastic overdækning,
Men hvor får man flamingo kasserne fra? Jeg har kigget på nettet, men så er det kølekasser med låg- kan de bruges? (Uden låg).
Mvh
Tine
Skrevet af: Lars Holt, 15. april 2017 kl. 19.22
Det er normalt affald fra butikker med grøntsager, så prøv der.
Skrevet af: Tine Horsum, 15. april 2017 kl. 19.25
Jae, det ved jeg. Men jeg kan ikke rigtig køre på min mukkebik med dem...
Derfor spørger jeg.
Mvh
Tine
Skrevet af: Ayoe B. P., 16. april 2017 kl. 12.12
@Tine - hvis du har brug for hjælp, så skriv privat til mig. Jeg kan godt køre ud forbi dig en gang imellem, hvis du har brug for noget. ;)
Skrevet af: Tine Horsum, 16. april 2017 kl. 19.59
Mange tak Ayoe!
Jeg prøver nu lige at starte med Brugsen i Nørreby først. De plejer at være flinke.
Men tak!
Jeg vil meget gerne have ting leveret, og er en flittig netkøber. Men sidst fik jeg to pilefletkurve leveret i Imerco i Bogense. Jeg bandede temmelig meget, da Nørrebys Brugs også er GLS pakkeshop. Der er lidt forskel på 2 x 4 km og 2 x10km, med en uhåndterlig papkasse.
Men sådan er det jo bare. Se efter om varen leveres hjemme, og om man kan vælge en pakkeshop nær en selv.
Så kunne jeg lære det! ;-P
Men tak! Det kan jo være, jeg får brug for det. :-)
Mvh
Tine
Mvh
Tine
Skrevet af: Tom Andersen, 16. april 2017 kl. 21.04
Buksbom kan fint stikkes på friland. Den hvide plast eller et let skygget sted er nødvendigt.
Hvis du ikke får fat i flamingokasserne :)
Skrevet af: Ayoe B. P., 16. april 2017 kl. 21.42
@Tine
Du siger bare til hvis det bliver nødvendigt. ;)
Og min yngste går iøvrigt på Klinte Friskole, så kommer selv en gang imellem i Nørreby Brugs. Har selv oplevet, at ting havner i andre butikker end planlagt. :D
Skrevet af: Tine Horsum, 19. april 2017 kl. 21.46
Så var jeg i Brugsimutten- og de har ikke flamingokasser.
Øv!
Så må jeg prøve noget andet med hvid plast. (Den hvide plast, jeg har- er dog kompostérbar, så nu må vi se.
Jeg fælder ikke min buksbom før, jeg har stiklinger.
Mvh
Tine
Skrevet af: Svend Høst, 20. april 2017 kl. 10.18
Tine ...ifølge min planteformerings bog The royal horticultural society Propagating plants , det er den politikens plateformeringsbog er oversat fra , så skal du bruge et opdelt mini drivhus dvs en opdelt plantebakke med et plast låg , tidlig på sommeren tager du nye skud og sætter i hvert sit hul i bakken i god plantemuld , og med plastlåget over for at hæve temperaturen , så skulle der være rødder efter ca 6 uger.
Du kan også dele den og det skal være her i foråret......
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.