Skrevet af: Tina C, 19. april 2017 kl. 14.43
Jeg har en mægtig kristtorn, der snupper al lyset i et rum. Den vil jeg gerne af med og tænker, at den i hvert fald har en størrelse, så den kunne være interessant som brænde - hvis sådan noget altså overhovedet er egnet som brænde? :-)
mvh. tina
Skrevet af: Svend Høst, 19. april 2017 kl. 18.41
Alt træ egner sig som brænde , brændværdien er den samme for alt træ vægtmæsigt set , så jo tungere et stykke træ er jo bedre.
Skrevet af: Tilde P., 19. april 2017 kl. 19.30
Hvis der lidt tykkelse på stammen, kunne du prøve at undersøge om der er nogen der var interesseret i træet til drejning. Der kan være efterspørgsel efter træ af de ikke helt almindelige arter.
Skrevet af: Tina C, 22. april 2017 kl. 16.42
Mange tak for jeres svar :-) Jeg er faktisk blevet kontaktet af en trædrejer, så måske ryger det den vej. Det ville faktisk glæde mig, hvis den på den måde kan få et nyt liv som noget andet :-)
mvh. tina
Skrevet af: Tilde P., 22. april 2017 kl. 17.13
Hej Tina.
Hvis du er interesseret i træting, så prøv om du kan erhverve en lille ting af din kristtorn til favørpris.
Her et par ting fra fældede træer her i haven. Saltkarret er Ask, og skålen er fra et stort elmetræ der døde af elmesyge.
Vh. T&HPP
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.