Forum

Mysteriehunden, der viste sig, at være

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 21. april 2017 kl. 18.03

Jeg kigger hver dag ud over marken, hvor jeg (i godt vejr og før afgrøderne har vokset sig for høje) kan se vandet, og i klart vejr Jylland (dito dito).

Men i dag fik jeg øje på en sort klat, der lignede en hund. Okay, det var underligt, for naboens sorte logredor plejer ikke at løbe så langt. (Den er ret sød, men min ene kat sætter den på plads med "blikket"- så går hun hjem! ;-D )

Et par timer senere kan jeg stadig se en sort klat. Nu er det mærkeligt! Så jeg fatter min trofaste kikkert, og kan se:
Der er to hunde!
Den ene i løb, den anden i spring- og de er kulsorte og flade...

Så en art "fugleskræmsler" formet som hunde?

Det har jeg ikke set før.

Mvh
Tine- og ja, der kan godt gå gæs og svaner i hunredevis på den mark. Det plejer bare ikke at være nu.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 21. april 2017 kl. 18.26

Hej Tine.
Det er sikkert "skræmmehunde".
Det er noget som er kommet frem de sidste par år for at prøve at skræmme gæs , især Bramgæs , væk fra afgrøderne.
Jeg har set det heromkring også. Vi har haft 1000- 2000 bramgæs der har trukket på vintersæd 2 gange om dagen hele vinteren.
Vh. T&HPP

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 21. april 2017 kl. 18.27

Det er vist tanken at de skal ligne ulve.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 21. april 2017 kl. 18.33

Okay, tak for svar!

Ulve?! Den ene lignede en labrador den anden og mindre mere en slags terrier/gravhunde kryds.

Men det er måske ulv nok for gøs og svaner...

Mvh
Tine

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 21. april 2017 kl. 19.32

Nu har jeg jo ikke set dem ;-) men der var et indslag med en opfinder af sådan nogle vistnok på Tv øst. Jeg har set nogle ved Tissø som udmærket kunne ligne ulve i løb.
Måske er dem du har set hjemmelavede.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 21. april 2017 kl. 21.46

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Mysteriehunden, der viste sig, at være«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Mysteriehunden, der viste sig, at være

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider