Forum

»Sammenklistrede« rødlerskrukker- hvad?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 15. maj 2017 kl. 17.48

Jeg har letsindigt nok stablet tre rødlerskrukker oveni hinanden, de to er fra samme sæt, den yderste (ogstørste) er større (og ældre). Men nu er de aldeles uadskillige. Netop som jeg ville bruge dem i dag til at plante noget ud i dem.

Hvad i al verden gør man så?!

De virker somom de er klistret sammen, og jeg tør ikke bruge vold for, så går de da bare i stykker!

Krymper lerpotter (krukker), hvis de tørrer ud- eller udvider de sig, når de er våde?

Mvh
Tine- ja, jeg er noget ærgerlig nu.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 15. maj 2017 kl. 19.42

Nu har jeg ihvertfald vandet dem! Så må vi se.

Note to self: Husk at vende bunden i vejret på skidtet! Og tag dem ind i frostvejr.

Mvh
Tine

2 af 3 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 16. maj 2017 kl. 9.52

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 16. maj 2017 kl. 23.36

Det lykkedes så til sidst: jeg dumpede dem i en regnvandstønde, som jeg efterfølgende væltede. SÅ kunne de adskilles.

Jeg fik så udplantet en del, og så huskede jeg pludselig, at jeg hader fornemmelsen af jord under neglene, men mine nyindkøbte arbejdshandsker bliver ike behagelige i regnvejr. Og desværre var saksen ikke med: Der var mindst tre af de vamle snegle, og to mindre Vinbjerg ditto.

Men vand fungere altså, og så bør man nok kun stable rødlerskrukker opbevaret i læ for vind og vejr. :-P

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »»Sammenklistrede« rødlerskrukker- hvad?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > »Sammenklistrede« rødlerskrukker- hvad?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider