Skrevet af: Kim Prasanna, 20. maj 2017 kl. 12.44
Hej
Jeg er ved at bygge og markedsføre et reolsystem med inklusiv grolys, men har nogle spørgsmål som jeg håber i kunne hjælpe med :)
Jeg vil høre om nogle ved hvad afstanden skal være når man sætter grolys til frø'er man så, og hvor længe den afstand skal bevares før den rykkes op, og hvad afstand er så bedst når de er vokset og hvor meget skal de vokse før afstanden udvides.
Skrevet af: Tom Andersen, 20. maj 2017 kl. 13.55
Det ved producenten af den lyskilde du påtænker at bruge.
Skrevet af: Ayoe B. P., 21. maj 2017 kl. 1.17
Det kommer også an på, hvad det er for planter man vil gro under disse lamper. Vil man modne frugt (fx. peberfrugt/tomat), skal lyset helst være mest i det blå spektrum (ikke udelukkende) og til spirende planter mest i det røde spektrum. Dit grow light skal derfor nok kunne tilpasses den enkelte kundes behov, hen over en vækstsæson - og så kunne en god idé være, at du kan flytte lamperne/hylderne efter behov og plantestørrelse. ;)
Mvh. Ayoe
PS. Har tilbage i tiden været med-idéudvikler på noget elektronik og produktudvikler på en nyhedsservice til byggebranchen - så er altså ikke ukendt med produktudvikling. Og du har en god idé - men du skal huske, at erhvervskunder og privatkunder har forskellige behov, så dit produkt bør afspejle dette i både pris og kvalitet. ;)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.