Forum

Hvilken regnforudsigelsesplante i vejrud

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 20. juni 2017 kl. 0.59

I "Vejrudsigten" på Dr1 i Tv-avisen klokken 18:30 i går aftes 19/6-17. Blev en plante nævnt, der efter sigende skulle begynde at dufte op til regnvejr.

Desværre havde jeg ikke lyden på (Og vejrudsigtens mere end elendige simultantekstning- den er RINGE!) oversatte planten til "buckra", som jeg på trods af mulige alternative stavemåder ikke kunne finde via Google.

Den lignede skovmærke- er det den?

Og hvor fås den iøvrigt? (Ud over ude i en bøgeskov)

Jeg kender et trick med en fyrrekogle, der vil åbne hhv lukke sig efter luftfugtigheden, men den dufter jo ikke.

Mvh
Tine- jamen jeg kan ikke fordrage DR's simultantekstning- også af nyheder, det bliver det rene vås. (Jeg er svært hørehandikappet og bruger tekstning meget som støtte til det, jeg trods alt kan høre)

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 20. juni 2017 kl. 8.31

Bukar som = skovmærke. Tror kun de bor i skoven.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 20. juni 2017 kl. 9.29

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 20. juni 2017 kl. 9.47

Jeg citerer fra bogen Gamle danske vejrvarsler..........
Skovmærke , når skovmærke-kransen dufter særligt kraftigt , bliver det snart regn. ( I gamle dage hængte man duftkranse af tørrede skovmærker op i stuen) . Citat slut.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 20. juni 2017 kl. 10.48

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Hvilken regnforudsigelsesplante i vejrud«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvilken regnforudsigelsesplante i vejrud

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider