Skrevet af: Christine Alstrup, 7. august 2017 kl. 16.27
Hej til alle jer flinke medlemmer! :)
Så har jeg brug for jeres hjælp endnu en gang. :)
Jeg er stødt på denne klatre-plante/"snylter" et sted inde i byen (jeg bor i Århus), hvor den kravler op af birk og andre træer, som står op ad en murstensvæg.
Den klatrer, (eller hvad man kalder det) hen over jorden, ovenpå planter, og langt op i træerne.
Den har de sødeste små blomster, og dufter ganske skønt !
- Kan i mon hjælpe mig med at navngive denne kravlenisse af en klatre-plante? ☺️
På forhånd tak for hjælpen!
Vh
Christine
Skrevet af: Christine Alstrup, 7. august 2017 kl. 16.28
Kravle-plante
Skrevet af: Christine Alstrup, 7. august 2017 kl. 16.33
Jeg tager alle billeder helt ret og "lige", men alligevel bliver mine billeder vist med siden til.
Forstår det ikke ?
Skrevet af: Christine Alstrup, 7. august 2017 kl. 16.35
Klatre-plante
Skrevet af: Christine Alstrup, 7. august 2017 kl. 16.36
Sidste billede
Skrevet af: Trine S., 7. august 2017 kl. 16.49
Hej Christine,
Det ligner en Clematis Vitalba - skovranke. Den er meget grokraftig og er forvildet fra haver ud i naturen.
Mvh Trine
Skrevet af: Tine Horsum, 7. august 2017 kl. 16.56
Jeg tror på "Skovranke"- en hjemlig art Clematis. Den kaldes også "Gammelmandsskæg"- fordi blomsterne i efteråret ligner gråt skæg.
Det er en dejlig plante, men den breder sig nemt og meget.
Mvh
Tine- havde den selv, men så klippede min nabo hækken helt ned.
Skrevet af: HP P., 7. august 2017 kl. 17.35
@Christine
Det med billeder, der ligger ned forekommer for 90% af de billeder der lægges ind her.
Prøv at dreje telefonen 1/4 omgang i forhold til nu. Enten står billedet nu rigtigt, eller det står helt på hovedet. I sidste tilfælde skal telefonen drejes 1/4 omgang den anden vej.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.