Skrevet af: Mette Andersen, 25. august 2017 kl. 13.46
Hej
Jeg kunne godt tænke mig denne her kaktus og har prøvet at google mig frem uden held.
Mon nogen ved hvor man kan købe denne skønne plante?
Mvh Mette
Skrevet af: Svend Høst, 25. august 2017 kl. 15.21
Er billedet på hovedet ??
Skrevet af: Svend Høst, 25. august 2017 kl. 15.32
Hvis det er en hanging basket , så er det nok en Cleistocactus winteri , den kan også dyrkes så den vokser opefter , men skal så bindes op til pinde , den har røde blomster i øjeblikket i drivhuset.
Skrevet af: Mette Andersen, 25. august 2017 kl. 15.52
Ja billedet er vendt på hovedet. Når jeg tager et billedet ser det fint ud, men så snart jeg lægger op her, bliver det auto vendt på hovedet, hmm..
Den hænger ned. Mon du ved hvor man køber den.
Tak for dit svar 👍
Skrevet af: Svend Høst, 26. august 2017 kl. 10.21
Du kan jo bare klippe en stikling af den plante der er på billedet , lade den tørre i en uge og så plante den i en potte med kaktus jord.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 28. august 2017 kl. 9.13
ellers har jeg en der er endnu smukkere osse hængende - den hedder wilcoxia schmolie - det er vist næsten skrevet korrekt
Skrevet af: Svend Høst, 28. august 2017 kl. 9.49
Den går nu under navnet Echinocereus schmollii , der er stor navne forvirring i kaktus verdenen , planter bliver flyttet rundt .
Det er usædvanligt at dyrke Echinocereus i hængepotter , men hvorfor ikke , jeg kan anbefale Aporocactus flagelliformis som blomster flot i foråret og tidlig sommer til en hængepotte i et sydvindue.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.