Forum

Bornholmerfigen.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 25. august 2017 kl. 21.42

Mit 35 år gamle figentræ har snydt mig i år. Der var 3 stk. modne lækre figner på planten, og et hav af små grønne frugter på størrelse med en 5 krone. De når ikke at modne i år.
Kan årsagen mon være det kolde forår i år, eller er der en anden forklaring. Overvejer at save hele herligheden ned, så der kun er nye grene.
Hvad siger I andre figen experter.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 26. august 2017 kl. 8.37

jeg ved det ikke men vores røsnæsfigem som ikke bor ret langt fra dig bærer utroligt mange figner - forskellen er måske at de modner senere og går senere i gang om foråret - du må gerne hente nogle om en uges tid - du nåede heller ikke at se magnolien sidst du var her

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 28. august 2017 kl. 7.31

Skudspidserne på min frilands bornholmer frøs alle 10-30cm. tilbage i foråret, - så her er der heller ingen figner på friland i år.

Det eneste jeg vil gøre Mogens, er at håbe på mildt forår til næste år. :) - Men, at fjerne en gren hist og her,½ er nok ikke til skade.

NB: Jeg er IKKE ekspert, kun amatør.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 28. august 2017 kl. 7.37

Minus '½'
Ved ikke, hvor den brøk kom fra ...

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 28. august 2017 kl. 9.03

JR.F.
Du har nok ret, at det kan være det kolde vejr i foråret som har sat væksten i stå i en længere periode.
Som Mogens Madsen skriver er det så en fordel med Røsnæsfignen som kommer senere i gang.
Her kniber det bare med pladsen, for figner er jo ikke småplanter.
Lige et foto af lidt af høsten sidste år.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 28. august 2017 kl. 9.59

Min Precose de Dalmatien giver kun 3 figner i år , Napolitaneren giver ingen til gengæld vokser den eksplosivt , hvis den ikke giver figen næste år , så bliver den gravet op da den nok ikke kan sætte frugt i DK.

Nyt svar til emnet »Bornholmerfigen.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Bornholmerfigen.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider