Skrevet af: Christina B., 29. august 2017 kl. 18.14
Hej
Jeg har brug for mere viden omkring opsætning af blomster i det rigtige farvespil.
Jeg søger information/læsestof samt gode råd omkring dette.
Håber der er nogen som kan hjælpe.
Skrevet af: Ayoe B. P., 29. august 2017 kl. 18.45
Well, dybest set kan man læse sig til det meste omkring farver og sammensætning indenfor grafisk komposition (er uddannet grafiker). Der findes en hel del bøger og online-sites med dette emne.
Men her er en pdf-fil, som kan hjælpe dig med planter specifik - om du vil gruppere dem som samme løvfarve, samme højde eller som komplementær-farver eller noget helt fjerde. ;)
www.guganlaeg.dk/wp-content/uploads/2015/08/Plantesammens%C3%A6tning-PDF.pdf?98a1a0
Skrevet af: Bente Madsen, 31. august 2017 kl. 8.15
Det kan vel altid diskuteres hvad der er det rigtige farvespil. I en lang periode har de monokrome blomsterbede været på mode. Claus Dalby har lavet nogle bøger om det. Der er også lavet en smuk bog af Nori og Sandra Pope, som hedder Hadspen Garden. I dag synes jeg der er mere en tendens til at blande farverne med kontraster. Prøv at gå på biblioteket der er meget materiale.
Skrevet af: Søren Pedersen, 7. september 2017 kl. 5.01
Der findes rigtig mange guides på nettet til de visuelle farvespil.
Hvis du ikke har noget imod at læse på engelsk, er der en hurtig guide her- bare til inspiration: munsell.com/color-blog/floral-color-wheel-debra-prinzing/
Hende her taler om: "The Floral Color Wheel helps simplify and organize your design process, guiding you to create harmonious, eye-pleasing arrangements".
Nuvel, hendes billedeksempler er på buketter, men lidt fantasi får det nok hurtigt omsat til bede og mere.
Men prøv en evt. en billedsøgning på Google. Der finder du altså mange flotte billeder, der nok sætter skub i tankerne :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.