Skrevet af: Dennis Abildgaard, 1. september 2017 kl. 14.35
Hej alle. Jeg fandt denne søde staude ude ved en kunde men hun vidste ikke hvad den hed. Er der nogen der kan hjælpe.
Skrevet af: Dennis Abildgaard, 1. september 2017 kl. 14.35
Underligt at den vender billedet om..
Skrevet af: Ayoe B. P., 1. september 2017 kl. 15.59
Så må du vende mobilen på hovedet, når du skal tage billeder herind til. ;)
Skrevet af: Ayoe B. P., 1. september 2017 kl. 16.02
Men min umiddelbare tanke er, at det ligner en ranglet stikling af en form for begonie. Dufter bladene?
Skrevet af: Dennis Abildgaard, 1. september 2017 kl. 16.43
Den dufter ikke af andet end grønt.. og det er ikke fordi den er ranglet.. jeg har fulgt den i 2 år og den ser sådan ud.. jeg har selv kigget næsten samtlige bøger igennem jeg har, men uden held. Men jeg leder videre. Btw selv hvis jeg tager billedet på hovedet vender den det på hovedet.. har prøvet og jeg forstår det ikke.
Skrevet af: Dennis Abildgaard, 1. september 2017 kl. 16.45
Der kommer kun en lille stilk med meget små blomster på som nu desværre er blevet til frø, som jeg har taget...
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 1. september 2017 kl. 16.59
Hvordan så blomsterne ud? Form, farve, enkelt, dobbelt, klase osv
Skrevet af: Dennis Abildgaard, 1. september 2017 kl. 18.40
Ved ikke helt.. den er gået i frø mode men der kommer en enkelt lille blomst som er hvid, men den er slet ikke sprunget ud... jeg har taget et par blade for at stresse den til at komme lidt hurtigere med den blomst, så måske i morgen... jeg vender tilbage :-)
Skrevet af: Lotte Hansen, 1. september 2017 kl. 20.13
Det er en jodplante, kan ikke huske det botaniske navn.
Skrevet af: Dennis Abildgaard, 1. september 2017 kl. 22.05
Tak Lotte for hjælpen. Ja det må være jodplante - Macleaya cordata. Den ligner i hvert fald. Dejlig smuk og anderledes plante.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.