Forum

Bøgehæk – holde ukrudt væk

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helge W., 10. september 2017 kl. 9.14

Hej
Overtager hus lige om snart :) - her er der en bøgehæk og jeg vil gerne at den bliver så meget "vedligeholdelsesfrit" ift. ukrudt som muligt :)

Men hvordan holder jeg den fri for ukrudt, i "bedet/roden"? (se evt. billede) - hvad er det bedste at bruge; Barkflis, alm. Træflis, Småsten eller andet? (der er robotplæneklipper)

Tak for svar :)

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 10. september 2017 kl. 9.46

Det er nok bedst at førne den..........

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 10. september 2017 kl. 12.30

Det bedste middel er nok at bruge "Klør Fem". :-) Altså at håndluge større ukrudt væk, og ellers bruge et godt skarpt hakkejern. Pas dog på, ikke at beskadige bøgestammerne med hakkejernet.

Men ellers bør en udvokset og tæt hæk (uden "bare ben") kunne holde det meste ukrudt nede selv, og ser man noget- er det som regel så stort, at det nemt kan trækkes op med håndkraft (brug evt handsker).

Mvh
Tine- der i går passerede en tjørnehæk, der stod et lille æbletræ på ydersiden mod vejen, som jeg var svært fristet til at hjembringe. Ukrudt kommer i mange former. ;-)

Nyt svar til emnet »Bøgehæk – holde ukrudt væk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Bøgehæk – holde ukrudt væk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider