Forum

Træer og naboer.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 14. oktober 2017 kl. 12.19

Jeg hørte et indslag i Mads og Monopolet i dag om gener fra et fyrretræ nær skel.
For det første var det sørgeligt, at deltagerne tilsyneladende ikke vidste, hvordan et fyrretræ ser (kan se) ud. Fyr kan være en meget smuk solitær plante, som man ikke kan drømme om at fælde!
Når der er optræk til strid med naboen, skal man ikke blot grave sig ned. Man skal prøve at finde en løsning!
Monopolet fokuserede udelukkende på fyrretræet!
Sagens kerne er, at nålene fra træet falder ned på en mindre del af naboens græsplæne.
Der er altså ikke kun et træ, der er i spil - der er også en græsplæne.
Jeg har ikke set billeder af situationen, men en oplagt mulighed ud over at fjerne træet er jo at fjerne græsplænen på det område, der er generet..
Der kan sikkert blive et fint surbundsbed under træet.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 14. oktober 2017 kl. 18.08

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 14. oktober 2017 kl. 19.23

Panelet var enige om, eller fik besked om, at træet overholdt hegnslovens regler.
Og jeg er enig med Frank om, at som vi har fået forelagt situationen, kan naboen ikke gå til domstolene og få træet fældet.

Men det er jo sådan med naboskab, at man skal finde en balance, så man giver sig lidt, uden at blive trynet. Ingen (som jeg kender) kan sove roligt om natten, hvis de er i konflikt med naboen, selv om de har loven på deres side - heller ikke naboen!

Og det var her, at jeg savnede modspillet fra oraklet, nå nej monopolet, at de havde set på, hvad naboen havde at byde ind med.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 14. oktober 2017 kl. 21.30

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Træer og naboer.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Træer og naboer.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider