Forum

Hvilken svamp.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dennis Abildgaard, 25. oktober 2017 kl. 22.32

Hej alle så denne mærkelige tingeste stikke op af jorden. Den sidder fast.. jeg troede det bare var en gren der var faldet ned.
Men den føles som en svamp og ligner nærmest en ispinds pind.. nogen der har et bud. Mit bedste er noget jordtunge, menn kan ikke finde noget der ligner.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 25. oktober 2017 kl. 22.51

Jeg tror det er en snyltekølle af en slags. De lever ofte af/på underjordiske trøfler i både løv- og nåleskov eller på insekter. Den er heller ikke spiselig, om end jeg heller ikke har set, at den skulle være giftig. Og så elsker den meget våde efterår.

Men chancen er da, at du har en trøffel under den. ;)

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dennis Abildgaard, 25. oktober 2017 kl. 23.58

Sweet.. troede jeg lige.. Jeg fandt frem til at det nok er Pibet Køllesvamp - Macrotyphula fistulosa

Link: www.fugleognatur.dk/artsbeskrivelse.asp?ArtsID=3348

De skriver at den. Snylter på grene. Men mon ikke jeg skal ud og grave lidt alligevel. :-)
Tak for hjælpen Ayoe B. P.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dennis Abildgaard, 26. oktober 2017 kl. 0.05

Pibet Rørkølle. Skulle der havde stået.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 26. oktober 2017 kl. 8.50

Godt at jeg kunne hjælpe lidt. Og træls, at der ikke var en potte guld for enden af regnbuen. Men lidt sjov ide alligevel. ;)

Nyt svar til emnet »Hvilken svamp.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvilken svamp.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider