Skrevet af: Dorte Bozard, 28. oktober 2017 kl. 11.23
Kære alle jer, der vil leve og dyrke uden gift og kunstige tilsætninger
I disse år sørger vores folkevalgte på bud fra EU for, at vi alle får installeret en potentiel trussel mod folkesundheden i vores hus.
De nye trådløse el målere er lusket ind af bagdøren under dække af energi og miljø rigtige argumenter, men de afgiver stråling i størrelsesorden som en hel mobilmast.
Hvis I vil vide mere, så læs følgende link:
ehsf.dk/dokumenter/Smartmetre2014.pdf
Det er skrevet af den skolelærer, der blev berømt for at udsætte karse for mikrobølger sammen med sine elever og selvom det er lidt langt (48) sider, så er det både let læseligt, vel dokumentret og ikke mindst yderst vigtigt!!!
venlig hilsen Dorte Bozard
PS. Jeg er virkelig ked af at dette emne ikke er med i Folkeavisen - kan man ikke lave et appendix?
Skrevet af: Svend Høst, 28. oktober 2017 kl. 11.51
Forkert forum , det her er økologisk havedyrkning ..............
Skrevet af: Dorte Bozard, 28. oktober 2017 kl. 16.23
Hej Svend
Og hvorfor dyrker man økologisk?
En del gør det for at leve sundt, men vil måske ikke være særlig sunde med de nye elmålere. En del gør det for naturen/miljøet, men hvis mikrobølgestrålingen på landsplan ekspanderer i den grad, hvad så med karsen?
Hvis vi frivilligt bare nikker ja, bliver øko dyrkning lidt irrelevant i det store perspektiv
Derfor
venlig hilsen Dorte
Skrevet af: Svend Høst, 28. oktober 2017 kl. 18.32
Det er først på tirsdag at det er Halloween ........
Skrevet af: Anonym bruger, 28. oktober 2017 kl. 18.32
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Anonym bruger, 28. oktober 2017 kl. 18.49
Skrevet af: Ayoe B. P., 28. oktober 2017 kl. 20.56
Ja, jeg har heller ikke set noget forskning der siger, at wifi (elektromagnetisk stråling) er i nogen særlig fareklasse.... de mener stadig, at solstråler er meget værre. ;)
videnskab.dk/sporg-videnskaben/efter-karseforsoget-er-straling-fra-mobiler-og-routere-farlig
Skrevet af: Tom Andersen, 28. oktober 2017 kl. 23.42
Det er jo et haveforum og vi har alle en router, så det er jo bare t komme igang med at så karse ?
Skrevet af: Anonym bruger, 29. oktober 2017 kl. 0.25
Skrevet af: Dorte Bozard, 29. oktober 2017 kl. 6.09
Svar til jer alle:
-er der overhovedet nogle af jer, der har læst mit link (48 sider)?
Det handler jo ikke om karseforsøget, men om rigtige videnskabs folks undersøgelser, der er refereret til i linket.
venlig hilsen
Dorte
Skrevet af: Tom Andersen, 29. oktober 2017 kl. 7.36
Nej det har jeg ikke, men så meget andet om forskning i elektromagnetisk stråling. Ingen tvivl overhovedet om at det påvirker cellevæksten og IARC under WHO afviser jo heller ikke skråsikkert, som Sundhedsstyreisen gør, at der er en kræftrisiko ved mobiltelefoni.
Ud over, at jeg ikke kravler op i sendemaster eller bruger håndholdt mobil på jobbet, som hovedregel, så har jeg ikke foretaget mig noget. Vil ikke undvære det trådløse netværk
Visse jobs giver høj udsættelse for ems og er da også reguleret i lovgivningen. Så jo, jeg er enig med dig i, at man skal være lidt opmærksom på indretningen af boligen :)
Skrevet af: Anonym bruger, 29. oktober 2017 kl. 8.21
Skrevet af: Svend Høst, 29. oktober 2017 kl. 9.39
De nye smartmålere er en kombination af en elmåler , en mikrocomputer og en mobiltelefon , det var lidt af en stor ordre da Ørsted som Dong"s el selskab nu hedder bestilte mere end
1000000 mobil numre , kundernes el forsyning bliver overvåget af computeren så en fejl bliver hurtig opdaget og rettet , og aflæst en gang om måneden , det bliver let at være elkunde , vi får vores skiftet om 14 dage .
Skrevet af: Tom Andersen, 29. oktober 2017 kl. 9.43
Frekvens, Frank, frekvens.
Skrevet af: Anonym bruger, 29. oktober 2017 kl. 10.29
Skrevet af: Tom Andersen, 29. oktober 2017 kl. 12.15
Kommer du for tæt på sendemaster for mobil og radar for du problemer :)
Skrevet af: Ayoe B. P., 29. oktober 2017 kl. 15.54
Jeg kender heller ingen, der har arbejdet i årevis i lufthavne (med dertilhørende kraftige radio- og radarstråling), der har fået konstateret kræft pga. dette (eller blot mistanke om det).
Min bonusfar har været pilot hele sit arbejdsliv og min bonusbror er flyveleder i international lufthavn og han har heller aldrig snakket om, at der er mange der lider under kræft der. Jeg har også selv arbejdet i både luften og i lufthavne, uden at jeg har haft kollegaer der har mere eller anderledes kræft end andre.
Til gengæld har jeg en veninde der igen og igen har fået konstateret hudkræft - sandsynligvis pga. for meget sol i hendes unge år og en farmor der døde af leukæmi, selv om hun var spinkel, hjemmegående og aldrig røg og som boede langt fra noget som helst radiobølgeværk (WiFi var end ikke opfundet dengang).
Skrevet af: Anonym bruger, 29. oktober 2017 kl. 21.24
Skrevet af: Svend Høst, 29. oktober 2017 kl. 21.54
Det var jo på den måde at mikrobølgeovnen kom til verden , de fugle der fløj ind i Thule radaren og faldt ned på jorden (isen) var jo meget varme , og det mente smarte folk at det måtte kunne bruges til noget , mikrobølgeovnen var født.............
Skrevet af: Anonym bruger, 29. oktober 2017 kl. 22.34
Skrevet af: Anonym bruger, 29. oktober 2017 kl. 22.39
Skrevet af: Tine Andersen, 31. oktober 2017 kl. 2.34
Hvis man vil bekymre sig om stråling, så er Radon, måske mere oplagt!
www.dingeo.dk/
Mvh
Tine
Skrevet af: Tine Andersen, 31. oktober 2017 kl. 2.48
Vores elmåler er aldeles ikke trådløs, vi fik den første skiftet, da der gik tordenfluer i den. Efterfølgende sparede vi rigtig meget strøm.
Jeg ejer ikke en mikro-ovn, desværre.
Og på trods af at den er smart, skal vi alligevel selv aflæse og indrapportere forbruget.
Så, så smart er det nu ikke- endnu!
Mvh
Tine
Skrevet af: Anonym bruger, 31. oktober 2017 kl. 9.05
Skrevet af: Svend Høst, 31. oktober 2017 kl. 10.12
I det der engang var NESA , som blev til DONG , senere til Radius og som nu hedder Ørsted , er man gået igang med at udskifte alle elmålere til smartmålere , så kan man betale efter forbrug en gang om måneden , så man slipper for en årlig mulig efterregning , og bøvlet med at aflæse og sende ind er snart fortid.
Frank .......el målere kan desvære godt have eller fået den fejl at de måler for meget , det kan gå hvis den måler for lidt , men for meget , det må man klage over..............
Skrevet af: Anonym bruger, 31. oktober 2017 kl. 10.36
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.