Forum

Forædling

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Willy Jensen, 4. april 2005 kl. 18.43

Nu har jeg spurgt på planteskoler som svarer at de får planterne i potter og søgt på internettet. Men der er ingen plasticpotter til salg.

Jeg har brug for nogle hundrede (300) med en dia. på ca. 4 cm.

Alternativet er at anvende engangsbægre. Men der skal huller i bunden og de kan antagelig kun holde én enkelt sæson.

De plastic potter der er så mange af, kommer vel fra et sted. Men hvorfra?

Hvor kan de små købes?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 4. april 2005 kl. 21.05

Små brugte plastikpotter kan afhentes på
Lønbæk Planteskole
97435646
Holstebro

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 5. april 2005 kl. 9.59

Det er næsten umuligt at finde et sted at købe plastpotter i de små størrelser. De store med min. 1 liter kan man bla. købe hos Lundhede.com

lundhede.datascan.net/acatalog/Internet_butik_Potter_179.html

Måske skulle du i stedet for overveje at købe rodudviklerpotter fra Jollity Farm. Dem afprøvede jeg sidste år og var meget tilfredse med. De kunne efter brug lige skylles af trods rillerne, og der gik ingen i stykker første år. Desuden fylder de minimalt i forhold til antal planter. Hvis man køber flere sæt end man skal bruge, kan man med lidt forsigtighed flytte en "række" med fire rum, så man ikke behøver at tilså alle 32 rum på en gang. Det kræver blot at du sætter tomme rækker ned til at holde det på plads.

se billeder her:
www.jollityfarm.dk/default.php?cPath=55&osCsid=0f8b9cc28f54c6293bdf554cb5fe75c6

Nyt svar til emnet »Forædling«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Forædling

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider