Forum

Haveredskaber til udlån

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henrik Larsen, 19. december 2017 kl. 12.02

Hej,

Nu bliver det snart forår og havesæsonen går for alvor I gang. Det betyder for mit vedkommende at naboer, venner og min søn selvfølgelig får lov til at låne mine haveredskaber, da alt mit udstyr fylder et helt skur, og jeg ikke selv får brugt det nok.

Men, kender I det, når man låner sine redskaber ud – og man bare ikke rigtig får dem tilbage? Nogle glemmer simpelthen, hvem de låner hvilke haveredskaber af.

Min kone køber de der navnemærker, som man sætter på børns tøj I vuggestuen: byhappyme.com/dk/navnemaerker/8-navnemaerker.html – sjov sammenligning, men hun har forslået at vi sætte navnemærker på mine haveredskaber, så folk ikke er I tvivl om hvem der ejer dem, når de skal retur.

Bare et godt fif :-)

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 19. december 2017 kl. 12.20

Tror du de kan blive siddende på haveredskaber?
Jeg vil foreslå, at du maler dit navn på skaftet med en tynd pensel.
Og så kan jeg forstå, at du må have en udlånsbog, så du kan huske, hvem der lånte hvad.
Noter mens dine lånere ser på det.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 19. december 2017 kl. 13.58

Ren reklame

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H. Christensen, 19. december 2017 kl. 17.05

Låner ikke mine redskaber ud så det er ikke nødvendig at have reklame skildte på.
Mvh

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 19. december 2017 kl. 18.20

Ja, det er reklame....genkender skrivestilen fra en anden bruger, der har reklameret herinde før.

Men ellers er det meget bedre at bruge neglelak og sætte ild til det, så brænder man sit navn ind i redskabet og det regner ikke væk eller bleger i solen. ;)

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 20. december 2017 kl. 5.57

Det er jo nok lidt op til en selv, at holde styr på hvem man har udlånt sine redskaber eller værktøj til, og så om nødvendigt at "invitere" det hjem igen ved en passende lejlighed.
Men jeg syntes, at det er lige så træls når folk mener, at de godt kan levere lånte redskaber tilbage uden at rengøre dem først.
jeg har prøvet at lade noget haveværktøj stå hos låneren, selv om vi havde aftalt at jeg skulle ta det med hjem da jeg var på besøg. Og da de så mente ar jeg havde glemt det, sagde jeg til dem, at jeg jo kunne se at de ikke var færdige med at bruge det siden at de slet ikke var færdige med at gøre det rent efter brug.
Nu får jeg det altid pænt rent tilbage derfra.

Nyt svar til emnet »Haveredskaber til udlån«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Haveredskaber til udlån

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider