Forum

Hvor mange træer på 1000 kvm?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Casper S., 21. februar 2018 kl. 13.06

Hej alle!

Det er lidt et hypotetisk spørgsmål. Hvis jeg ønsker at beplante en grund/lod med træer, og jeg ønsker så mange træer som muligt og at de opnår en højde på mindst 5 - 6 meter.

På 1000 kvm ( 15m x 80m ), hvor mange træer vil jeg kunne beplante her og hvilken træsort vil i anbefale (solidt, nemt og plantes tæt).

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 21. februar 2018 kl. 16.56

Hvad er dit formål med plantningen?
Tømmer produktion?
Pyntegrønt?
Frugt/Nødder?
Skal plantningen være til gavn for vildtet?
Hvilken jordbund er der?
Kystnært?
Skråning?

Af egen erfaring vil jeg foreslå at plante varieret! Først blev elmetræerne syge, derefter ask og nu er der sygdom i mange egetræer,- og min kastanje på gårdspladsen måtte ned i sidste uge pga. sygdom.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Casper S., 21. februar 2018 kl. 17.34

Formålet er faktisk ikke helt bestemt.

Jeg har den her byggegrund, som jeg ikke har planer om at bygge på, og der er heller ikke pligt til det.

Min tanke var at lave noget "plant et træ"-ting, men rammerne ikke fastlagt. Alternativt med henblik at kunne producere lidt brænde..

Men egentlig også fordi jeg gerne vil have et eller andet lille projekt, so ikke involvere min computer, og som jeg kan bruge en 1/2 på en gang i mellem.

Jorden er fugtig. For 100 år siden var der vidst noget mose og området hælder også ned mod min grund, som skråer en lille smugle. Ikke kystnært.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 21. februar 2018 kl. 18.14

Rødel pil birk

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 22. februar 2018 kl. 22.00

Og så kan du jo f.eks. plante jordbær på de sidste 200 m²

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 11. marts 2018 kl. 6.23

Hvis du ser i skoven, så vil du bemærke, at træer plantes med en afstand på en meter i rækken. Hvis du har to meter mellem rækkerne bliver det ca. 500 træer.
Når træerne vokser til, bliver der tyndet ud i dem ad flere omgange.
Det første år eller to kan der dyrkes jordbær eller kartofler mellem rækkerne.

Nyt svar til emnet »Hvor mange træer på 1000 kvm?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvor mange træer på 1000 kvm?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider