Skrevet af: Tine Horsum, 9. marts 2018 kl. 22.00
Jeg er kommet til at købe nogle dåser med frø i Aldi. Men jeg er noget i tvivl om, hvad det så er!
Det er to slags, noget er klatrende, og den anden dåse er sommerblomster.
Jeg kan godt regne lathyrus odatera ud, papaver, og nigella (er det ikke stolte kavalerer?), papaver (valmue), og så har jeg glemt, hvad Nigella er (Stolte kavalerer?), zinnia er Frøkenhat. Men resten?
Hvad er Convolvolus?
Det er to forskellige dåder, den ene med sommerblomster, den anden er med klatreplanter (snerler fx). (Lathyrus odorata), men er den ikke toårig?
Nå, de kostede kun 25 kr pr strødåse, så som min gamle far ville have sagt, så er det billigt, hvis det er mere værd.
Mvh
Tine
Skrevet af: Svend Høst, 9. marts 2018 kl. 22.37
Snerle
Lidl sælger de samme frø pakninger , men kun til 15 kr pakken , vildeblomster , sommerblomster og klatreblomster..............
Skrevet af: Kim Petersen, 9. marts 2018 kl. 23.42
Du kunne da hurtigt have googlet navnene.
Convolvolus er Snerle.
Nigella er "Jomfruen i Det Grønne" eller Sortkommen - alt efter om man ser den som en blomst eller et krydderi :-)
Skrevet af: Tom Andersen, 10. marts 2018 kl. 10.04
Nigella sativa er sortkommen og en tusindårig krydderurt/ medicinplante.
Nigella papillosa er jomfru i det grønne og om den er spiselig ved jeg ikke - har nogen prøvet?
Skrevet af: Tine Horsum, 10. marts 2018 kl. 17.18
Okay, og mange tak for svarene, selvom jeg vist ikke skulle have spurt om noget i går, da jeg åbenbart var for træt i hovedet!
Beklager mit vrøvlede gentagende indlæg. :-(((
(Jeg var kørt i Aldi på min mukkebik for at hente 60 dåser kattemad, da min ene kat har en kronisk sygdom, og han vil ikke åbne sin lille chokolademund til hans pilleindtag, medmindre han kan se en dåse vådfoder. ;-) )
Dåserne med frø ligner dem, man for mange år siden fik fint salt/stødt sort peber i, men større. Derfor kunne jeg ikke modstå dem!
Mvh
Tine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.