Forum

Barkflis

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kirstine Kot, 10. april 2005 kl. 21.34

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig jeres mening...

Jeg står og skal til svende prøve som anlægsgartner her i maj måned. Og har derfor lige fået tilbagemelding fra skolen om min opgave. Der kommer min lærer ind på barkflis. Han mener at jeg skal huske at tilføje kvælstof til mine bede inden jeg kommer barkflis på. Men jeg mener, at de træer som står i bedene er så gamle og veletableret i jorden, så det er spild af tid. Jeg kunne forstå hvis det var noget ny plantet.

Håber der er nogen der kan give mig lidt opbakning, så jeg kan begynde en god "diskussion".

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 10. april 2005 kl. 22.18

Nu skal jeg passe på ikke at tage munden for fuld, men jeg syntes din ressonering lyder meget fornuftigt. Søgte under ordet barkflis og fandt et sted hvor der stod at flisen bliver nedbrudt hurtigere hvis man strøede gødning ud uanset om man lagde gødningen nedenunder eller ovenpå flisen.

Jeg mener nu også på et tidspunkt at have læst at flisen også kan "trække" god næring ud af jorden, men som sagt så er jeg ikke sikker på noget omkring flis.

Hilsen Helle-Sofie
Hvis det var mig, som skulle forsvare dit synspunkt så ville jeg også se om man giver vedkommende træer gødning og i hvor lang tid.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 10. april 2005 kl. 22.26

Hej igen nu søgte jeg under ordet flis, hvis du læser de forskellige sider herunder, vil du få diskutionspunkter til dit forsvar.

Det er også her jeg fandt oplysninger om at flis hindre kvælstoffet i at trænge igennem og kan derved skade. men kik på siderne.

Hilsen mig igen;)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirstine Kot, 11. april 2005 kl. 18.49

Du har helt ret i at flisen bliver hurtigere nedbrudt hvis man spreder kvælstof ud. Og ja det trækker også næring ud af jorden, men ikke så meget at det skader de gamle træer.

I mit projekt skal jeg plante en masse spiraea japonica ''Shirobana'' og dem vælger jeg at gøde med en ex. 23𣛭...

Så jeg vil helt sikkert tage diskussionen op med dem derop. Og så bare holde fast.

Tak for det ;-)

Nyt svar til emnet »Barkflis«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Barkflis

Søg:

St酶t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider