Forum

Søger plastikpotter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Stefan Hemmingsen, 6. april 2018 kl. 13.39

Hej venner.
Jeg er i fuldt gang med at gro chiliplanter for første gang.
Disse skal bruges til at give videre til familie, venner og den lokale skole og SFO. Alle dem som kan have glæde af dem, og nogle enkelte til mig selv selvfølgelig :-)

Til min frygt har jeg fundet ud af, at plastikpotter egentlig ikke er billige og specielt fordi jeg skal bruge over 60 stk.
Derfor vil jeg høre, om der er nogen, der kender steder, hvor man kan købe disse billigt? Gerne 7l eller 10 l. Må også gerne være større endnu. Gerne i Nordjylland.
(Jeg bor selv i Dronninglund, 9330)

Tusind tak for hjælpen, og tak fordi jeg må være en del af jeres forum.

Med venlig hilsen
Stefan Hemmingsen

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle M., 6. april 2018 kl. 17.37

På “min” lokale planteskole har de en kasse hvor de smider brugte potter, som man kan tage med gratis. Måske skulle du spørge på den lokale planteskole om de har noget lignende, de vil sikkert gerne give dig de brugte potter, især når de hører at det bl.a er til skole og SFO.
/Helle

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 6. april 2018 kl. 18.36

Man kan også forhøre sig ved alm. gartnerier - om end så store potter nok er en sjældenhed næsten alle steder. Det er potter til træer du snakker om. Det er nok nærmere 10 cm eller 12 cm potter du har behov for til enkeltplanter af chili. ;)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 6. april 2018 kl. 18.57

Jeg vil også mene, at der går en rum tid, inden dine chiliplanter bliver så store, at de skal i SÅ store potter. Går ud fra, at modtagerne skal have dem før :) og så kan de vel selv sørge for potter til videre omplantning.
Små potter kan du selv lave af avispapir - ganske gratis ;)
Anvisninger findes på You Tube.

Nyt svar til emnet »Søger plastikpotter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Søger plastikpotter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider