Forum

Afdækning af græs med pap

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: R. Wehner Rasmussen, 15. april 2018 kl. 10.12

Jeg skal plante læhegn på et fællesområde i vores lille landsby. her er græs i forvejen, og vi er frivillige der skal stå for plantning og vedlighold af området. Det skal derfor være så nemt som muligt.
Det drejer sig om ca 200 fjeldribs, kvalkved og syren. Jeg har hørt man kan dække græsset af med et stykke pap rundt om hver plante, evt. med flis ovenpå. Vil det holde græs og ukrudt nede længe nok til at planter har etableret sig og selv skygger ukrudt/græs væk?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 15. april 2018 kl. 10.40

Ja, evt. m tilførsel af nyt fis efter behov, hvis I er for nærige i starten. Jeg ville satse på mindst 0,5 x 0,5 meter pap m mindst 10 cm flis

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 15. april 2018 kl. 10.42

Jeg har haft stor glæde af din foreslåede metode i flere år på min sandjord. Søg gerne for at lægge papstykkerne så de overlapper hinanden med 10-15 cm.- hvis I ikke har pap på ca. 50x50cm. ved hver plante. Aviser i lag af 10-20 sider er også en mulighed.
Om metoden holder AL ukrudt væk, tør jeg ikke love, - men efter 3 år kan planterne formentligt klare sig selv.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Hüttel, 16. april 2018 kl. 21.32

Der er lim i de fleste papstykker fra industrien og det synes jeg ikke er så smart at få ud i miljøet. Jeg bruger gulvpap. Det er kraftig, holder faktisk ganske længe og lukker godt af for ukrudtet

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: R. Wehner Rasmussen, 16. april 2018 kl. 21.44

Det lyder fornuftigt Peter. Men hvad er gulv pap? (Er det sådan nogle ruller man køber til afdækning hvis man skal male)
Jeg antager at her er ikke lim i?
Ganske længe, er det 3 år eksempelvis?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 17. april 2018 kl. 7.04

Gulvpap er produceret af affaldspapir og tekstiler, så mon ikke det indeholder lidt af hvert i små mængder. Hip som hap og meget små mængder af diverse farlig kemi.

Gulvpap er nemt og tilgængeligt hvis man ikke lige har 30 store papkasserliggende..

Nyt svar til emnet »Afdækning af græs med pap«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Afdækning af græs med pap

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider