Forum

Den bedste katteloppekam.?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 19. april 2018 kl. 20.23

De sidste dages gode vejr sætter gang i katteloppe formeringen, og jeg har kun een loppekam, som er virkelig god til at fange dem.
Hvis den kam bliver væk eller går i stykker, så er det noget skidt, og derfor vil jeg gerne købe en ekstra. Men i den butik, hvor jeg købte den, har de den ikke mere, og de kan/vil ikke få den hjem igen.

Jeg ved godt, at vi ikke må indsætte reklamelinks, men måske kunne vi i ny og næ gøre en undtagelse i en enkelte tråd som denne, hvor kvaliteten på et økologisk værktøj er emnet.?

Hvilken katteloppekam er den bedste på markedet.?

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 19. april 2018 kl. 20.41

Hvis administrationen siger ok, så bør jeg nok advare om, at de fleste loppekamme, der bliver nævnt, vil sandsynligt få en hård kritik fra mig. Jeg tror vitterligt, at de fleste sælgere enten aldrig har prøvet at kæmme en kat fri for lopper, eller de holder bevidst de bedste loppekamme ude af deres butik, fordi de hellere vil sælge kostbar gift.
Det er ikke fordi en katteloppekam behøver at være særlig billig ( min den nuværende bedste kostede dog under 100kr ) , men når kunden først har købt en god kam, så kommer han måske aldrig igen og køber mere. Det er man mere sikker på, hvis han køber gift.

At det lader sig gøre at bekæmpe kattelopper kun med en loppekam, har jeg afprøvet i over et år, og løbende året igennem har jeg skrevet om det her:
www.havenyt.dk/forum/fri_debat/17250.html

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 20. april 2018 kl. 17.31

Hvad med en ganske almindelig god tættekam? Hvis man har børn har man sikkert en liggende.

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 20. april 2018 kl. 20.09

@Mette Lund

Jeg har ikke erfaring med hverken meget langhårede katte eller skallede katte, og enhver kam er bedre end ingenting.

Måske jeg vil mene, at Apotekets almindelige tættekam godt kan kæmme en skaldet kat fri for lopper.

Så er tonen vist lagt. ;-)

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 20. april 2018 kl. 20.29

Læs lige dine indlæg en ekstra gang! Og en gang til!!!
Det ser ud til, at du skifter holdning hurtigere, end vi andre kommer til tasterne.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 20. april 2018 kl. 21.55

@Lars Holt

Hvis jeg har formuleret mig selvmodsigende, så beklager jeg.
Men du må være mere konkret, hvis jeg skal forstå, hvad du tænker på.

Meningen med tråden går i al sin enkelhed ud på at finde den bedste katteloppekam på markedet. Der er ingen forandring.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 21. april 2018 kl. 21.56

Jeg fornemmer, at denne tråd ikke er velkommen i dette forum, så jeg har i stedet startet en tråd om det samme emne på denne adresse:
www.klimadebat.dk/forum/oekologisk-bekaempelse-af-kattelopper-kun-med-kam--d9-e3412.php

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 3. maj 2018 kl. 21.53

Der er nu lidt mere at kigge på i tråden i det andet forum.

Lidt skuffende, synes jeg, at det på trods af alle mine skriblerier ikke er lykkedes at finde een eneste katteejer, som er sprunget med på vognen.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 4. maj 2018 kl. 9.13

Jamen Jakob, dette er jo et HAVE-forum. Prøv at søge et decideret katte forum, der må de være mere engagerede end os havenørder.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 4. maj 2018 kl. 12.27

@ JR. F

Man skulle tro, at en del haveejere også har kat, og når det kombineres med økologi, så burde dette ikke være det ringeste sted.
Jeg har prøvet at udvikle et tankesæt om et mere økologisk kattehold i et katteforum, men de kunne ikke tåle mosten.
Det skabte en farlig ballade og endte med, at jeg blev udelukket fra deres forum.
Men hvis nogen her kommer i sådan et forum, så må de for min og kattenes skyld gerne prøve at linke.

Nyt svar til emnet »Den bedste katteloppekam.?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Den bedste katteloppekam.?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider