Forum

Suk – råvildt. Hvad nu efeu…?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jan Lund, 25. april 2018 kl. 15.03

Hej,

Vi havde lige plantet en del efeu på en skråning, hvor vi gerne ville have lidt bunddække. Så kom bambi forbi... Så nu ser mine efeu ud som på dette billede med bare stængler, hvor der før var blade.

Hvad tænker I om stænglerne på efeu'ene? Skal jeg klippe dem af eller lade dem sidde på? (og ja - jeg skal også have fundet en metode til at holde vildtet lidt på afstand af haven)

Mvh.
Jan

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 25. april 2018 kl. 17.26

Lad det være.
Efeu er ikke så nemt at slå ihjel - her er det er rædsomt ukrudt!

Det er mærkeligt med de rådyr - tilsyneladende skifter de menu fra tid til anden.
I år er det taksen, der er pelset her - og det var lidt trist, for vi havde netop sat mange nye, for de trivedes så godt, og ingen generede dem. Men det gjorde de så i år - og jeg kan se, at det ikke kun er i vores have, det er sket.
Men hos os er de velkomne til at kaste sig over efeu.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Møller, 25. april 2018 kl. 17.42

Ja de rådyr er en plage, men jeg tror du bare skal lade resterne være, de skal nok skyde igen, efeu er planten, som ikke kan dø. Rådyrene er mest interesseret i de nyeste blade, efter min erfaring. De æder tulipanernes friske skud, men gider ikke store blade, så jeg har mange nøgne tulipaner. Snart er der så meget andet for rådyrene at æde, at du kan have dine planter i fred. Men efeuen overlever alt
Venligst Jette

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 26. april 2018 kl. 9.01

@mangler du efeustiklinger så må du gerne hente her i kalundborg

Nyt svar til emnet »Suk – råvildt. Hvad nu efeu…?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Suk – råvildt. Hvad nu efeu…?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider