Forum

Græsplæne langs hegn

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Carsten T., 29. april 2018 kl. 14.39

Vi har fået nyt raftehegn mod nabo.
Ligger mod syd/øst set fra vores hus.
Men det har frigivet en hel meter jord langs hegnet.

Skal jeg bruge skyggegræs her eller alm. græs.?

Formoder vi, rent jord mæssigt, skal fjerne sten og rødder samt jordknolde.
Rive stykket og stampe det til med fødder.
Så græs og gødning samt vand.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 29. april 2018 kl. 17.40

Hej Carsten T

Det lyder som om det er helt på sin plads at købe en skyggetålende græsblanding!

Vanding vil nok være meget nødvendigt, hvis I gerne vil så her i maj måned. Det kan måske være lidt svært at arrangere vanding på et så smalt stykke .... hvis I vander med slange med brusehoved er det ihverfald smart lige at tage tid på hvor længe der skal vandes for at opnå grundvanding. (En grundvanding er ca 30 liter pr kvadratmeter - og det tar lidt tid for jorden at opsuge den mængde vand, så der skal måske "vandres" lidt langs hegnet).

Venlig hilsen
Lone

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 29. april 2018 kl. 18.10

Noget af det bedste, jeg har haft, da min nabo klippede liguster hækkken totalt ind på min side. (Med vores tilladelse- men det så da meget meget bart ud)
Ja, jeg såede græs og en mængde forskellige morgenfruer på 1 meter bar jord. Det så bare så godt ud, da de kom op! Desværre kom morgenfruerne ikke igen fordi, jeg jo havde sået græs- og det skal jo plejes og slås. Og gødes.

Mvh
Tine

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 29. april 2018 kl. 18.14

PS: Jeg kørte jorden over med en kultivator- og rev beskedent til bagefter.

Men jeg gødede og vandede både hækken og græsset. På min side (Nå ja naboens side fik vel også vand og gødning).

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Græsplæne langs hegn«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Græsplæne langs hegn

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider