Forum

"Det er forår og alting klippes ned,

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 29. april 2018 kl. 17.51

der beskæres i buskadser og busketter." Som Benny Andersen skriver i "Svantes Viser".

Ikke ved det: Jeg har klippet brombær, og ligner nu noget, der har slåsset med 5 vilde katte i en sæk.

( Godt nok har jeg jo katte, og Pind ynder at nappe mig i albuen, og Blå, der skal indtage 2 x 2 piller i døgnet har regnet ud, at uden en dåse på bordet (uåbnet)- så vil han ikke åbne sin lille chokolademund. (Så HVEM er nu smart?! Eh?!). Men han kradser/bider ikke mere, og jeg skærer mig heller ikke på hans tænder mere. (Kattes hjørnetænder er skarpe- på bagsiden!). Derimod kan han stadig spytte en pille ud, i et ubevogtet øjeblik.)

Til gengæld må dem, der har repareret min plæneslåer have gjort et eller andet inderligt forkert! Nu har den stået i 1½ år (med gammel olie og benzin)- og så startede den i mit 10. hug! ;-)

Normalt vil den kun med en "mandehånd"- dvs min mand.

Jeg er dog noget ærgerlig over denne årstid: Alting bliver smukt og grønt- og hvis man vender ryggen til i to minutter- er det groet til i brombær, nælder og tidsler- og andet krudt.

Men jeg så året første sommerfugl (aurora)- og fik tæsket udendørsarealene i udvalgte dele. (Som i, der er en ukrudts-/selvsået/blomstrende bi-/fugle-plante, der ikke skal dø! Og de der bundækkeplanter, de skal være der.

Jeg elsker de her 3 dage om året! <3

Mvh
Tine- ambivalent

Nyt svar til emnet »"Det er forår og alting klippes ned,«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > "Det er forår og alting klippes ned,

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider