Skrevet af: Frank Pedersen, 25. juni 2018 kl. 19.42
Jeg har en del forskellige chilliplanter på min altan men det er vokset nogle andre planter op i mellem dem. Jeg troede først det var Skvallerkål, men min kollega siger at det er det ikke. Jeg har kikket hele listen af Skærmplantefamilien i gennem, men jeg synes ikke jeg kan finde et match.
Skrevet af: Anne Demant, 25. juni 2018 kl. 20.52
Den t.h er en pileurt, antagelig bleg pileurt eller fersken pileurt. Ganske almindeligt ukrudt der er glad for kalk.
Planten t.v genkender jeg ikke.
Skrevet af: Claus K Madsen, 25. juni 2018 kl. 21.01
Jeg synes den tv. minder om pigæble. I så fald sætter den flotte hvide trompetformede blomster og danner senere en kugleformet, tornet frugt.
Den er dødeligt giftig.
Skrevet af: Frank Pedersen, 25. juni 2018 kl. 22.42
Tak for svar.. det er noteret :-) Jeg holder øje med om det mon er sådan en :-)
Skrevet af: Hanne Christensen, 27. juni 2018 kl. 7.04
Billedet tv er havemælde, eller meler som de kaldes i nogle egne af landet. -
Der findes flere slags mælder, kraftig rød og vårgrønne. De bliver op til 2 m høje.
Jeg dyrker 3 slags og spiser blade og topskud i det tidlige forår i stedet for spinat.
De så sig selv villigt.
Din plante er på vej i blomst.
Foreningen Frøsamlerne har frø af flere sorter.
www.froesamlerne.dk/viden-om/planter-fortaeller-historier/den-soenderjyske-havemaelde-fra-harres
Skrevet af: Frank Pedersen, 27. juni 2018 kl. 10.16
Mange tak for svaret :-)
Ja de gror også vildt hurtigt. Vi våge at påstå at de vokser et par cm om dagen hvis ikke mere.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.