Forum

Tjørnehæk

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Birgit Dybdal, 27. juni 2018 kl. 9.45

Jeg har en tjørnehæk som jeg vil have væk, jeg har ikke kræfter til at grave den op, tænkte at fælde den med motorsav, også plante liguster, nogen der ved om det kan lade sig gøre? Kan jeg komme noget maling på stubben af tjørnehækken? Hvilken maling skal jeg vælge?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 27. juni 2018 kl. 19.06

Tjørnen vil skyde igen.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 27. juni 2018 kl. 22.44

Hej Birgit Dybdal

Det lyder som et job for en anlægsgartner med det rigtige grej at få fjernet den gamle hæk inden du sætter igang med at plante liguster.
Der er mindst en fordel ved at få en fagmand til at tage fat: Ud over at du slipper for det tunge arbejde med at grave, så vil jorden være løs og nem for de nye ligusterplanter at sætte rødder i (de kommer så hurtigere i trivsel og vokser bedre til, så du hurtigt opnår at få reel højde på din hæk.
Denne fordel kan du bruge til at reducere dine udgifter til indkøb af planter. Du kan købe almindelig hækvare på 40 - 60 cm i stedet for de noget dyrere 80 - 100 cm planter, som ofte er dem, der foretrækkes.

Så mit forslag er, at du indhenter tilbud på opgaven fra tre anlægsgartnere.

Venlig hilsen
Lone

Nyt svar til emnet »Tjørnehæk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Tjørnehæk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider