Skrevet af: Tine Horsum, 5. juli 2018 kl. 3.49
Jeg vil meget gerne sende mine potteplanter på sommerferie i haven, og nu er vinbjergsneglene (de elsker Hippeastrum!) gået i hi, så nu burde jeg kunne.
Men de der elendige dræbersnegle elsker åbenbart potter/krukker der vandes. Ikke at de æder planterne, men de bor i dem. Hint purløg hevet ind med dræbere er ULÆKKERT. Og i foråret andre planter, man kan spise.
Jeg har et nordvendt betonareal, hvor planterne kan stå, men jeg har ikke nerver til snegle.
Så, hvad gør en klog? Vandes skal de jo.
Mvh
Tine- de sk* snegle!
Skrevet af: Lars Holt, 5. juli 2018 kl. 9.40
Du kan f.eks. stille potterne på en forhøjning, som du afslutter med en metalplade, der går et par cm længere ud, en underskålen og underlaget.
Skrevet af: Willy N, 5. juli 2018 kl. 10.01
@Tine.
Kan det være, at der er snegleæg i potteplanterne?
Når vi tager på ferie, sætter vi krukker og potteplanter på et bord.
Vi har ingen problemer med dræbersnegle i potteplanter.
Havde jeg, ville jeg ligge noget ferramol granulat i.
Men selvfølgelig, det er nok ikke smart hvis det er dine indendørs potteplanter.
Så skal sneglene først lokkes væk fra potteplanterne.
Stil dem på jorden et sted hvor der er skygge og fugtigt, og læg noget ferramol granulat lidt derfra.
Holder du tal på granulatet finder du ud af, hvornår der ikke er flere dræbersnegle. Meget simpelt er det når der ikke bliver spist mere.
Jeg bruger denne www.harald-nyborg.dk/p10040/sneglefaelde-sneglejaegeren.
Det gør at snegle med hus ikke er et mål.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. juli 2018 kl. 21.02
Jeg troede også at jeg skulle gardere mig mod dræbersnegle i mine krukker udendørs, så jeg havde bøjet og formet en lille rede af kyllingetråd til at sætte under krukkerne. Ca. 5 cm høj. Men.......jeg har slet ingen dræbersnegle, udover et par stykker inde i mine kartoffelpots. De er hedengangne nu!
Jeg har i de seneste år haft færre og færre dræbersnegle.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.