Skrevet af: Jens Jensen, 12. juli 2018 kl. 10.25
Vi overvejer at lave et nedgravet rundt havebassin med springvand med en diameter på ca. 1,5 m i vores have.
Er det korrekt forstået, at når der er bevægelse i vandet med springvand, så vil der ikke komme myg m.m.i vandet?
Hvordan vil sådan et bassin skulle vedligeholdes, og er der generelt noget man skal være opmærksom på ved at have sådan et bassin i haven?
Kan I anbefale et godt sted at købe et rundt havebassin med springvand?
Skrevet af: Lone Brems, 12. juli 2018 kl. 17.33
Hej Jens Jensen
Spændende idé !
For at I kan indkredse muligheder, tip om fordele og ulemper ved forskellige løsninger og måske få en idé eller to til, hvordan sådan en idé kan udfoldes i Jeres have vil jeg foreslå, at I får fat i Haveselskabets gratisudgave af "Bogen om vand i haven" af Lars Juncker. (Den kan downloades - så du kan spare både turen til biblioteket & printpapir).
Som mormor/farmor til flere kortbenede mennesker vil jeg bare lige minde om at gennemtænke sikkerhed omkring sådan et arrangement med vand i haven (og det omfatter sådan set også bekymring for usikre, små fugleunger eller pindsvin, som kan komme rigtig galt afsted ved vanddybder, der for voksne mennesker ikke engang når op til gummistøvlekanten).
Jeg ønsker god idéudvikling og god arbejdslyst med projektet !
Venlig hilsen
Lone
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.