Forum

Mærkeligt træ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 12. juli 2018 kl. 22.54

Jeg har lige været på Sardinien og så der et træ, som jeg først, på afstand troede, var en agaveblomst. Da jeg kom tættere på kunne jeg se, at der var tale om et nåletræslignende træ, hvor nålene var tykke og ligesom lidt skællede og de vendte opad. Jeg synes ikke, at jeg har set sådan et træ før. Er der nogen der ved, hvad det er for et træ? Det er iøvrigt et frodig ø, sket ikke så tør, som jeg havde forventet.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 13. juli 2018 kl. 13.06

Kan det være et abetræ du måske har set? Det er ihvertfald det første der falder mig ind med den beskrivelse. ;)

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 13. juli 2018 kl. 13.23

Nej det er ikke et abetræ, men måske i familie med det, da opbygningen ligner det. Men det har ikke tornede skæl som abetræet, men mere koglelignende nåle/blade- jeg ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. De vokser op fra grenene som lys på et juletræ.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 13. juli 2018 kl. 20.26

Har søgt lidt, men det er simpelthen umuligt, at finde noget der passer med beskrivelsen. Jeg har overvejet stenpinje og dragetræ - men det passer kun med de opadvoksene grene - ikke med kogledelen.

Måske andre har et bedre bud?

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 13. juli 2018 kl. 20.27

Btw. her er et link til 122 udenlandske sorter - måske det er et af dem. Desværre er der ikke billeder af dem, så man må søge på hvert enkelt. ;)
denstoredanske.dk/Natur_og_milj%C3%B8/Botanik/Udenlandske_tr%C3%A6sorter

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 13. juli 2018 kl. 21.36

Tak. Så må jeg starte fra en ende af.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 13. juli 2018 kl. 23.19

Det så ud lidt som det her pixabay.com/da/nål-grøn-nåletræ-middelhavet-grøn-626177/. Det ligner altså lidt et abetræ tæt på, men selve grenfordelingen er anderledes og skællene er anderledes.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 13. juli 2018 kl. 23.23

Jeg fandt det: det var et Araucaria heterophylla, så det var rigtig nok i abetræfamilien.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 13. juli 2018 kl. 23.27

Eller noget i den familie, de var meget høje, nogle af dem. De ligner ikke helt en stuegran

Nyt svar til emnet »Mærkeligt træ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Mærkeligt træ

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider