Skrevet af: Henry G., 29. juli 2018 kl. 19.32
Mit ønske er at få lidt mere information om hvornår det er reklame, eller om det er en oplysning til alle dem der søger en bestemt ting her i havenyt, en skribent har en af de sidste dage anmeldt to "reklamer" som var en oplysning, jeg tror ikke at disse to firmaer ved, at de har reklameret i havenyt. Henry G.
Skrevet af: Ayoe B. P., 29. juli 2018 kl. 20.05
Tjaaah, hvis du ser på punkt 4 herinde på siden, så står det rent faktisk meget specifikt:
4) Du må ikke annoncere for produkter eller firmaer i forummet. Skriver du links til en firmahjemmeside eller et specifikt produkt, vil dit indlæg som udgangspunkt blive slettet.
...... når det så er sagt, så kan folk vel nogen gange smide et link til en side, hvis andre spørger efter noget bestemt, som er svært at finde. (fx. specielle frø, værktøj, dyrkningsanvisning eller lign.)
Men man starter ALDRIG en tråd med et link til et firma eller et produkt - det er i 99% af tilfældene ren reklame.
Og så er vores sommerferieafløser muligvis lidt hårdere i filten end den normale redaktør herinde. ;)
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 29. juli 2018 kl. 20.36
Det er mig der har rapporteret.
Det, der fik mig til det var, at den ene bruger havde meldt sig som bruger få dage før og den anden samme dag, som de skrev deres indlæg med et link, i en tråd der ellers var "død".
Det synes jeg ikke virker naturligt i et levende forum og det får mig til at rette administrators opmærksomhed på dem.
Jeg har ikke undersøgt om disse var de eneste indlæg fra pågældende brugere.
Skrevet af: Ayoe B. P., 29. juli 2018 kl. 20.46
@Vibeke
Helt enig! ;)
Skrevet af: Willy N, 29. juli 2018 kl. 21.43
@Vibeke
Netop dét er så påfaldende, at jeg også betragter det som reklame modsat et link en aktiv bruger som eksempelvis dig, Tom, Lars eller en af de mange andre ligger op i et svar.
Jeg mener oftest link der ligges i et svar er til god hjælp. Men problemet med skjult reklame vil sikkert altid bestå.
Skrevet af: James F., 30. juli 2018 kl. 8.57
Jeg tjekker gerne, om det er en registreret bruger herinde, der poster et link. I så fald er der ofte reelle hensigter.
- Men, hvis indlæget kommer fra en 'bruger' der har leveret ét indlæg - så er det ofte reklame. Og disse 'brugere' skal hurtigst muligt ud.
Skrevet af: Jakob B., 30. juli 2018 kl. 10.31
Jeg er vist ikke helt enig i denne sletning:
www.havenyt.dk/forum/prydhaven/7779.html#e107148
Jeg mener, at det var et link til en blog, hvor det blev vist, hvordan man selv med bomuldstråd kan installere urtepotter, så de kun meget sjældent skal vandes.
Indlæget lige efter havde et link til en webshop, så det må være ok at slette.
Men jeg ville måske i det tilfælde nok foretrække, at det kun var linket, der var blevet slettet.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.