Skrevet af: Leon Ø., 30. august 2018 kl. 21.37
Jeg har en grund hvor jeg er ved at sætte noget hegn op, så jeg kan holde min datter inde. Hegner består af robinia stolper og så galvaniseret trådhegn.
Jeg går og leger med ideen om at plante nogle stedsegrønne slyngplanter op ad hegnet, for på den måde at få en hæk i stedet for et hegn. Men kan det lade sig gøre? Gunden til jeg ikke vil have en rigtig hæk er at grunden er ret stor og jeg aldrig vil kunne nå at få klippet en hæk. Nogen forslag til planter? De skal gerne være stedsegrønne og ikke klippes ned.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. august 2018 kl. 23.10
Storbladet efeu blandet med kaprifolier. Der flot, stedsegrønt og vedligeholdelsen er minimal.
Ingeborg
Skrevet af: Leon Ø., 31. august 2018 kl. 21.52
Tak Ingeborg, der lyder som en farbar vej
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. august 2018 kl. 23.06
Jeg tager lige et billede af genboens hæk, som også består af stolper med Rionet. Måske kan du få et par fiduser. Stolperne varierer i højde. Hegnet er etableret i efteråret 2016. Genboen har selv lavet stiklinger af efeuen. I forvejen var der et næsten 30 år gammelt raftehegn med efeu, blåregn og kaprifolier. Hegnet stod næsten af sig selv da rafterne var rådnet væk.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.