Forum

Profi beskæring af gl. Æbletræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. september 2018 kl. 14.57

Hej
Jeg er ved at nå derhen at min have er ved at gøre livet surt for mig. Sommerens tørke har modnet mange ukrudtsfrø. Vi har et langt fortov uden belægning. Flere naboer har sået græs på fortovet og også mælkebøtter tror jeg :-). Det betyder jo så at jeg må skuffe og rive fortov mindst een gang om ugen, hvis det skal se ordentligt ud. ( det gør det ikke altid hos naboerne, som glemmer at slå græsset på fortovet). Min mand siger at jeg også skal så græs på fortovet, men jeg tror at det bliver lige så bøvlet op ad knækstenskanten. Det var den ene hurdle. Den anden er et stort rønnebærtræ, som skal skæres ned. Bærrene sviner over det hele. .... og det tredje og vigtigste er vores meget store Filippa æbletræ, som får alt for mange æbler og simpelthen er for stort nu. Vi har fået det beskåret af en gartner i 2010. Tror dog at de to unge mennesker der samtidig skulle fælde et stort grantræ ikke havde ret meget forstand på det.
Er det muligt at få et nogenlunde æbletræ ud af det ved at beskære meget kraftigt? Træet er sygt, har knuder, men giver alt for mange fine æbler, sm jeg ikke magter. Ca. 20-25 trillebør fulde. På grund af størrelsen rager det også en del over hækken mod naboen. Nabohuset er udlejet, så ingen har gjort vrøvl over det.
Godt råd ønskes
Ingeborg

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. september 2018 kl. 15.04

Jeg har husket forkert, det var i 2012 vi fik beskåret æbletræet. Der er et før og efter billede. Som jeg skriver i min tekst, burde der have været mere, der skulle væk. Scroll lidt ned. Jeg tror at det ikke blev til mere, fordi mændenes redskaber, stiger etc. Ikke var høje nok.
strikingeshave.blogspot.com/2012/10/det-gamle-tr-matte-falde.html
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Profi beskæring af gl. Æbletræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Profi beskæring af gl. Æbletræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider