Forum

Beskæring af laurbærkirsebær

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. oktober 2018 kl. 21.27

Disse smukke buske kræver beskæring mindst 2 gange om året, hvis de ikke skal ende i 3-4 m højde. Jeg har 3 meget store, og nogle mindre, klippet i kugleform. De store buske klipper jeg tilbage til gammelt træ med min rosensaks. Jeg har dog også brugt den manuelle hæksaks. Det er næsten synd at klippe i de store blade, men da de ikke får brune sårrande, som skæmmer, giver denne klipning en strammere form.
Både blade og bær er giftige. Når man klipper, er man omgivet af den herligste marcipanduft af den giftige slags.
Med så stor en busk er det lidt svært at se om faconen nu også bliver nogenlunde symetrisk. Derfor tager jeg gerne et billede undervejs, for der kan man langt bedre se, hvor der skal reguleres lidt. Det skal der i højre side af busken fortæller mit billede.
Ingeborg
Ps. Jeg turde nu ikke binde an med en hæk af laurbærkirsebær. Faren for tilbagefrysning er efter min mening for stor

Nyt svar til emnet »Beskæring af laurbærkirsebær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Beskæring af laurbærkirsebær

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider