Forum

Spam

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 17. november 2018 kl. 20.40

Nu syntes jeg at det er ved at blive for meget med det her spam , vi rapportere det , men der går lang tid før det bliver slettet , hvis det bliver slettet.

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 17. november 2018 kl. 22.06

Det er fordi vores redaktør tydeligvis ikke arbejder i weekenderne. :(

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 17. november 2018 kl. 22.10

Tror iøvrigt, at det er den samme person på alle 3 profiler.

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 18. november 2018 kl. 8.44

Men jo lidt sjovt at tilbyde folk en "fuld dosis HIV/AIDS" :-)

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 20. november 2018 kl. 20.46

Så er der mere spam , denne gang fra en paul benny , det må da være muligt at stoppe det her irreterende misbrug af en økologisk haveside.

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 20. november 2018 kl. 21.21

Uden at vide det, så tror jeg at de kan komme ind af flere veje, modsat os andre der kun har en udbyder. Men hvis administrationen hellere ikke reagere kan han eller hun blive ved længe.

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 24. november 2018 kl. 10.09

Måske er det for let at oprette sig som bruger på Havenyt?

Kan ikke huske om jeg i sin tid fik et aktiverings link. Hvis man ikke får det ved oprettelse, ville det i det mindste gøre det en anelse mere besværligt at blive bruger.

En "Jeg er ikke en robot"-funktion kunne muligvis også hjælpe, både i forbindelse med oprettelse og postning af indlæg.
Men det bygger selvfølgelig blot på den antagelse, at en stor del, hvis ikke alle, af spammedlemmerne er robotter.

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heidi Kirk Nissen, 24. november 2018 kl. 12.04

Kære alle sammen,

I har helt ret i, at vi er udsat for markante spamangreb her på Havenyt.dks forum. Det er gået op for dem, at der er mange, som er aktive og læser i forummet, så derfor prøver de at bruge deres irriterende metoder her.

Vi har sat gang i en del foranstaltninger, og der er rigtig mange af spammeddelelserne, som bliver stoppet, inden de når ud i forummet.

Vi sætter hele tiden nye tiltag i gang, men det er en hårfin balance mellem at gøre det svært for dem, der vil spamme, og nemt for dem, der har gode intentioner og gerne vil oprette sig som bruger af forummet.

Når det er sagt, så er det rigtigt, at vi ikke kan overvåge forummet 24/7. Min redaktørstilling er på 18 timer om ugen, men jeg tjekker derudover forummet flere gange om dagen - også i weekenden, hvis jeg ikke er forhindret af arrangementer. Desværre har spammerne opdaget, at der er mindre bevågenhed i weekenden, så derfor gør de flest forsøg der.

Vi er derfor også meget taknemmelige for de brugere af forummet, som anmelder spam og reklamer, når de støder på dem. Det er et kæmpestort forum, som det er umuligt at holde øje med alene, så vi er så glade for jeres hjælp via anmeldelserne. Og vi reagerer på dem, så hurtigt som det er muligt.

Men vi er opmærksomme på det øgede spampres, og vi vil fortsætte med at igangsætte nye tiltag for at dæmme op for dem.

Venlige hilsner
Heidi Nissen
Redaktør af Havenyt.dk

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 24. november 2018 kl. 15.45

Et tip:
Hvis der var et spørgsmål, som man skal svare på ved tilmelding som bruger, - så vil det kunne bort sortere de fleste udenlandske spamere. Det kunne f.eks. være: Hvadhedderdesidstetrebogstaverialfabetet.?
Dét vil de fleste udenlandske svindlere få problemer med på deres tastatur.

(Jeg googlede lige det lange ord, - tænk, det fangede maskinen faktisk hvad betød ... ;) - så jeg kan godt se, at det er op ad bakke.)

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 24. november 2018 kl. 16.40

Tak, Heidi :-)

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. november 2018 kl. 0.01

Jeg ved ikke, hvad der går grassat i denne tid, jeg får min mail boks fyldt med spam fra "FedEx", som normalt er et påplideligt firma. Men andre bruger navnet og når jeg blokerer for FedEx, starter Spam mails med personlige fornavne som ARIANE, REBECCA osv. Men det er åbenbart et kendt problem, og mails som vil lægge malvware på vores PC.
www.pcrisk.com/removal-guides/13095-fedex-package-email-spam
Bare som en advarsel til jeres personlige mailbokse
Ingeborg...... jeg åbner aldrig noget, jeg ikke kender, vil folk mig noget, finder de nok ud af at kontakte mig på anden måde.

11 af 11 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 6. september 2019 kl. 10.54

Slettet af administrator 7. september 2019 kl. 14.59.

Nyt svar til emnet »Spam«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Spam

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider