Forum

Nægte at beskære efter kundens ønske?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. november 2018 kl. 16.11

Hej
Jeg har prøvet at spørge under min gamle tråd om beskæring af Filippa æbletræ. Måske fanger det ingens interesse der. Selvom vi havde en fast aftale og en pris på 4.000 kr, måtte jeg i fredags vente forgæves på en gartner, som ikke kom, ikke meldte afbud og ikke lod høre fra sig. På hans webside har jeg under bedømmelser læst at han har nægtet en kunde at beskære efter hendes ønske. Vi har en ny aftale i morgen tidlig. Jeg har sendt ham billeder vedr. ønsket beskæring. Han har ikke meldt tilbage.
Det er selvfølgelig nemmere at skære stammerne langt tilbage, men det vil jeg ikke have. Kan jeg opsige aftalen når han kommer og ikke vil beskære som jeg vil have det?
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 18. november 2018 kl. 17.03

Hej Ingeborg Hansen

Vi er vel alle jyder - hvis vi kigger langt nok tilbage ..... og for jyder er et ord et ord - så hvis han ikke holder sin del af aftalen, er du da helt fri til at vælge en anden til at udføre arbejdet.
Men det kan jo også være, at han skal have en chance for at udføre arbejdet. Der kan jo være tvingende, ordentlige grunde til hans forfald i fredags.... man kan aldrig vide !
Du den eneste, som kan beslutte om arbejdsopgaven skal løses af ham, du har indgået en aftale med.

Hvis du beslutter, at han ikke skal udføre arbejdet, kan du jo blot meddele ham det i en mail - du finder sikkert hans mail-adresse på hjemmesiden.

Venlig hilsen
Lone

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. november 2018 kl. 17.51

Tak for svaret, men så nemt er det jo ikke. Manden har lovet at være her i morgen kl. 7.30 og han har nok 50 km vej hertil. At vi havde en aftale fredag formiddag var begrundet i en anden opgave i nærheden. At jeg så får fat i ham 80 km herfra, gjorde mig ret sur, fordi der er en del forberedelser for at han kan parkere udenfor med sit grej. Nå, jeg må afvente.
Ingeborg

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. november 2018 kl. 21.01

Sidste nyt. Manden kom kl. 9.00 og da havde jeg næsten opgivet håbet om at det blev i dag der blev fældet og beskåret. Men så skete der altså også noget og arbejdet blev udført så jeg var tilfreds.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Nægte at beskære efter kundens ønske?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Nægte at beskære efter kundens ønske?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider