Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. november 2018 kl. 16.42
Hej i forbindelse med at HAVENYT får disse spam mails, kunne det være interessant for Yousee kunder at jeg på min klage over mange spam mails i min mailboks har fået følgende svar:
" I
forbindelse med overgangen til den nye platform er der nogle enkelte indstillinger, der ikke er fulgt med.
Dette gælder blandt andet dit spamfilter, hvor du selv skal gå ind og rette indstillingerne til.
Dog er der er lige nu en generelt fejl på spamfilteret, som gør at disse indstillinger fejler.
Her vil du blandt andet kunne opleve at dine spammails ender i andre mapper end spammappen.
Vi er i fuld gang med at udarbejde en løsning, men har i øjeblikket desværre ingen tidshorisont for, hvornår fejlen vil være løst."
Normalt erkender ens udbyder spam mails og filtrerer dem fra.
It folk i min omgangskreds siger at disse spam mails indeholder en trojaner (virus) som spredes til ens pc og videre ud. Disse virus former er gamle, så de burde være erkendt, og er det også, men åbenbart glipper det hos denne udbyder. For filen da, ..er vist anbragt her.
Ingeborg
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 30. november 2018 kl. 8.15
Hej Ingeborg
Nu har jeg læst dit indlæg et par gange og jeg forstår stadig ikke hvad du mener?
"Hej i forbindelse med at HAVENYT får disse spam mails, kunne det være interessant for Yousee kunder at jeg på min klage over ........"
Mener du, at der er en sammenhæng mellem de problemer Yousee har med nogle indstillinger og så den øgede mængde spam på Havenyt?
"........ Disse virus former er gamle, så de burde være erkendt, og er det også, men åbenbart glipper det hos denne udbyder. For filen da, ..er vist anbragt her."
Mener du, at de mange spammails på Havenyt er et udtryk for, at der kan ligge en eller flere trojanere på sitets server eller hos udbyderen?
Udover det, kan jeg tilføje, at vores internetudbyder også er Yousee og at vi ikke oplever et øget antal spammails pt. Måske fordi vi har taget en del forholdsregler, som firewalls på begge sider af routeren.
Jeg er stadig overbevist om, at spam her på siden lægges af robotter.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. november 2018 kl. 9.34
Hej Vibeke
Burde spam lagt af robotter ikke genkendes af den udbyder HAVENYT bruger?
Når du også har Yousee som udbyder, er i måske mere heldige end vi er, for jeg får jo først alle disse spam mails ... mest fra Fedex efter at Yousee har skiftet platform.
Ingeborg
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 30. november 2018 kl. 12.54
Hej Ingeborg.
Efter min bedste overbevisning, har udbyder af internet, ingen kontrol eller forpligtelse i forhold til spam på det websites, der går i luften via tjenesten. Hvordan det enkelte websit er sat op. Det kan, som jeg ser det, kun være sitets indstillinger eller funktioner, det afgør om robotter slipper igennem eller ikke.
Om det enkelte webhotel eller udbydere af skabeloner for f.eks et forum, giver muligheder for tilkøb, så man kan sikre sig mod spambrugere/robotter, ved jeg ikke.
At vi ikke får så mange spammails, skyldes måske førnævnte dobbelte firewall. Samt det, at ingen af os bruger den mailboks der følger med Yousee-abonnementet, men benytter os af mailfunktionen, på vore henholdsvise webhoteller.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. december 2018 kl. 14.39
Hej Vibeke nogle udbydere har jo effektive spam filtre. Yousee havde det jo også indtil de fk nogle fjolser til at få masser af ting til at gå i udu, eller sende noget i luften inden det duede. Jeg har en anden mail via one.com, og der blver spam ikke videresendt.
Men det lader til at du har mere forstand på det end jeg har... i hvert tilfælde hvad den side af it angår.
Ingeborg
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 2. december 2018 kl. 18.22
Hej Ingeborg.
Forstand? Næ, læner mig op ad husets it-professionelle.
Jeg tror, du har ret i at udbydere ofte stiller spamfiltre til rådighed på deres mailtjenester, men ikke pr. definition, så snart man er koblet på internettet via dem.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. december 2018 kl. 19.59
:-) Her i huset er jeg den, der sørger for at It'en fungerer. Dengang man selv skulle rode med at sætte nye ram i og udskifte harddiske, underviste jeg i EDB på et aktivitetscenter. Mit imponeringsnummer var at åbne for indmaden og sætte nye ram i. Det gav respekt for 15 år siden. I dag fungerer det meste jo af sig selv, eller også er maskinerne så godt udstyrede at det er længe siden jeg har åbnet en PC, sådan rent fysisk. Dermed har jeg oogså mistet overblikket, desværre.
Ingeborg
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 3. december 2018 kl. 8.43
Der sker også så meget nyt, hurtigere og hurtigere.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.