Forum

Aloe Vera frø

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sofie Rønne, 30. december 2018 kl. 16.26

Hej allesammen
Jeg er lige kommet hjem fra en tur til Gran Canaria og har købt nogle Aloe Vera frø med hjem.
Jeg har surfet lidt rundt på nettet for at blive klogere på hvordan jeg bedst for planten til at trives men uden det helt store svar. Derfor spørger jeg jer og i har nogle tips og tricks til hvordan jeg skal så disse Aloe Vera?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 30. december 2018 kl. 17.03

Aloe sår man normalt ikke , kun hvis man laver hybrider(krydsninger) , aloe sætter mange sideskud som man bruger som nye planter , det bedste du kan gøre er at købe en i en planteskole , de er ikke særligt dyre .

Hvis vil så så skal du blande grus , perlite og kompostjord , som du kommer i en potte , vandes godt , drys frøene oven på jorden , dæk dem med kvartssand , sæt potten lyst min 12 timers lys om dagen , stil den lunt , helst med undevarme , så burde de spire i løbet af 4 uger . det er svært at holde liv i de nye små planter , men det er en anden historie.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sofie Rønne, 1. januar 2019 kl. 13.42

Tak for svar! Vil prøve at så dem.

Nyt svar til emnet »Aloe Vera frø«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Aloe Vera frø

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider