Forum

Frugttræer i Lidl til 39 kr.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jan E, 14. marts 2019 kl. 21.34

I næste uge sælger Lidl barrods–frugt-træer til 39 kr.

Jeg er lidt skeptisk overfor den lille »medleverede« rod - og træet generelle tilstand og kvalitet (hvor længe det mon har været undervejs »tør« fra X-land?). Er roden virkelig stor nok til at give træet en god start?

Redigeret af administrator 15. marts 2019 kl. 9.47. Billedet er fjernet fra forummet her, men det kan ses på: www.lidl.dk/da/ugenstilbud.htm?articleId=17102

Billede slettet af administrator fredag, 15. marts 2019 kl. 9.40.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 14. marts 2019 kl. 22.13

Hvis der er små grønne skud på grenene kan du købe. Men de fleste i papæskerne er udtørrede. Har tidligere købt den type planter i Lidl med fint resultat. På samme side kan du få et frugttræ på 1m. til 79 kr. med blade. Det er møj billigt og uden gro garanti.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 14. marts 2019 kl. 23.03

Nej , det er mange gange penge ud af vinduet , sidste år købte jeg et barrods blommetræ i aldi det blev aldrig til mere end en vissent pind , så jeg tog det tilbage til aldi , men nej ingen penge tilbage , det skulle have været indenfor 4 uger , men man må da give træet en chance for at komme igang , troede jeg .
Mit råd er køb kun frugttræer med en rod i en stor plastpotte , jem og fix havde diverse frugt træer i potte til 99 Kr , jeg faldt for et abrikostræ , som lige nu står i frostfrit drivhus og storblomster , det skal plantes på friland senere på foråret .

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 14. marts 2019 kl. 23.18

Det er helt normalt at barrodsplanter ikke har mere rod. Tidspunktet er dog ikke optimalt. Du skal regne med at vande træet regelmæssigt den første sommer når du ikke planter i efteråret.
Og så er det selvfølgelig begrænset hvor længe man kan opbevare træet sådan der. Transporten skal det nok klare. Jeg har flere gange fået barrodsplanter fra udlandet. Det er værre hvis det har stået i butikken i ugevis.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 15. marts 2019 kl. 9.30

Har anmeldt billedet. Man kan ikke bare bruge billeder fra aviser og blade. Der er copyright på den slags og det bringer Havenyts redaktion i fedtefadet. Læs om brugen af billeder her under rubrikken.
Ingeborg

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 15. marts 2019 kl. 15.44

Jeg har generelt ikke de bedste erfaringer med planter købt i supermarkederne. Flere planter er aldrig kommet i vækst og mange har været noget andet end angivet på pakningen. Jeg har bl.a. købt en rose, som skulle have været en hvid "virgo" rose. Selvom den voksede over podestedet, var det en lidt intetsigende lyserød floribundarose, som jeg endte med at smide på komposten. Jeg har også købt en klatrevin, som skulle være en Parthenocissus tricuspidata 'Veitchii', men som viste sig at være en quinquefolia af en art. Jeg har ikke forsøgt mig med frugttræerne, men jeg er gået over til at købe alle mine planter fra planteskoler eller internetplanteskoler, jeg gider simpelthen ikke spilde tid, energi og penge på forkerte planter.

Nyt svar til emnet »Frugttræer i Lidl til 39 kr.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Frugttræer i Lidl til 39 kr.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider