Forum

New Dawn rose på æbletræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 15. marts 2019 kl. 19.16

Mit æbletræ er blevet "degraderet" til skulptur engang i efteråret. Det var blevet alt for højt, gav alt for mange æbler, som alle blev nedfaldsæbler - både i vores og naboens have. Nu kan jeg så kun forvente en masse vanris på de amputerede grene, men skulle træet slet ikke blive til træ igen - med eller uden æbler - vil jeg gerne lade en New Dawn rose klatre op ad træet. Det kan ikke gøres uden at binde rosen op hist og her, når den kommer i gang (Hvis jeg overhovedet kan komme i jorden og plante den :-(). Kan jeg få nogle gode råd om hvordan jeg får rosen monteret på træet?
På billedet har vi endnu ikke afmonteret stærekassen. Den skal placeres i et andet træ . Et bart træ vil ikke give beskyttelse mod sol og kat.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 15. marts 2019 kl. 20.15

Jeg ville lige checke rose Helenae Lykkefund... Den er fuldstændig overdådig på sådan et træ. Og min ikke redekasse så kan blive?

Jeg ville binde den op med noget plastikomsluttet ståltråd. Sådan noget, som man kan køber i havecentre. Kraftig kvalitet.
Hvis du ikke kan grave, så prøv med et pælebor.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. marts 2019 kl. 18.50

Tak for svaret. Jeg har kigget på den nævnte rose. Umiddelbart ser den fin ud, men jeg vil ikke være glad for alle de kronblade den vil drysse ned.
Ingeborg

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 17. marts 2019 kl. 19.11

New Dawn smider også mange kronblade. Den har jeg selv.
Hvis rosen står på græs, er det vel bare en tur med plæneklipperen?

Nyt svar til emnet »New Dawn rose på æbletræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > New Dawn rose på æbletræ

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider