Forum

Skråning

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Michael, 10. maj 2005 kl. 21.21

Vi har en skråning op til vores grund der er ca. 30 m lang og 2–3 m bred. På laveste punkt er der lige under 2 m fra vej til haveniveau og på det højeste lige over 2 m. Hældninger er ikke til græs, og det vi søger er råd og ideer til hvad andre med held er lykkedes med af beplantning. Skråningen vender mod syd/vest, og idag er stykket ryddet og uden beplantning?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper, 4. august 2005 kl. 14.37

Jeg bakser for tiden med en skrænt af samme størrelse, blot er denne totalt tilgroet af hæk. Den er så bred og høj at jeg ikke kan nå og få den klippet, og det er ærgelig for den spærer også udsynet. Derfor overvejer jeg om jeg skal rive alt op og plante nyt, eller evt klippe den eksisterende så meget ned, at jeg kan gå opad skrænten og klippe. Hvordan beplanter man en skrænt så den er så vedligeholdelses fri som muligt? Har du fået svar på dette indlæg, eller fundet på noget?

Nyt svar til emnet »Skråning«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Skråning

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider