Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. april 2019 kl. 10.30
Da vi fik beskåret vore træer, hjalp jeg til med at fjerne affald fra græsplænen. Gartneren havde en fin effektiv græsrive, jeg mener af det fabrikat, der har rød maling. Nu, hvor jeg har købt sådan en, synes jeg at den virker tung og har tænkt på om det var et andet fabrikat, men dem med de turkise farver (man må vist ikke nævne navne her i forummet) findes kun som combi redskaber. Er der et alternativ til den tunge græsrive?
Iøvrigt købte jeg også en spade. Var lige ved at købe den i et havecenter til 399 kr, men samme spade kunne købes for 199 kr et andet sted som fødselsdagshilsner. Iøvrigt flere forskellige redskaber med rød maling til billig pris.
Skrevet af: H. Christensen, 1. april 2019 kl. 17.58
Har både den turkise og den røde græsrive på arbejde og jeg vil mene at de vejer det samme.
Mvh
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. april 2019 kl. 18.41
tak for svaret. Jeg har også tænkt om en hørive var bedre til at rive med efter vertikalskæring?
Ingeborg
Skrevet af: Lene Skelmose, 2. april 2019 kl. 9.26
Jeg brækkede engang skaftet på en helt nu spade af den røde slags. Købt forholdsvis billigt i et varehus der ellers praler med at det ka'. Jeg gik til smeden - thi det var dengang man gjorde så - og fik sat nyt skaft på. Jeg brokkede mig lidt over at et ellers anderkendt mærke kunne være så dårligt og så fortalte han at jeg ikke kunne regne med mærkekvaliteten når det var købt i et varehus. Det var ikke nødvendigvis samme kvalitet som ellers. Ved ikke om det er rigtigt eller om det stadig gælder - men har siden købt på planteskolen - og de har holdt. Eller forklaringen er måske at jeg ikke har så mange kræfter mere - hvem ved :)
Skrevet af: Lene Skelmose, 2. april 2019 kl. 9.28
RAP-Rap. Der skulle stå anerkendt.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. april 2019 kl. 11.55
Jeg bytter inden for de to år, hvis det skulle ske.
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. april 2019 kl. 12.29
Jeg tror ikke at et mærkevarefirma vil sælge sekundavarer med fejl af betydning for kvaliteten. Jeg kan ikke få øje på lakfejl, grater eller andet på de to købte ting.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.