Forum

Hvilken tusch til planteskilte?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sus L., 2. april 2019 kl. 10.46

Hvilken tusch kan I anbefale som HOLDER til udendørs brug?

Jeg har prøvet to forskellige cd-markere og de falmer på mindre end en sæson.
Så købte jeg en posca-tusch med 0.7mm spids, og den er sikkert god til meget og har også en fint tynd streg, men den hæfter slet ikke på de "skilte" jeg normalt bruger (creme fraiche-bægre klippet i strimler).
Så hvad kan I anbefale der hæfter på det meste og holder i flere sæsoner - og også meget gerne har en forholdsvis tynd streg?

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 2. april 2019 kl. 12.21

Jeg bruger en helt almindelig blyant. Det holder godt

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 2. april 2019 kl. 14.35

S.L. Du får lige tippet på privat post. Så undgår vi unødig reklame i tråden. :)

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 2. april 2019 kl. 14.39

Jeg spurgt en gartner som sværger til denne:

wellsandwinter.co.uk/product.asp?prodID=98&prodName=Staedtler%20Black%20Outdoor%20Pen

Linket er blot for at vise produktet. Jeg vil tro du sagtens kan finde en dansk leverandør.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben H., 2. april 2019 kl. 21.27

Mine børn tegner på sten med poscatuscher, og det holder udendørs. Så måske kan du lave planteskilte af sten. Det kunne sikkert se ret flot og dekorativt ud.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 2. april 2019 kl. 22.54

Jeg bruger en alm. Staedtler permanent Lumicolor sort.
På plastik planteskilte fra Harald Nyborg holder skriften to sæsoner.
I opvaskemaskinen kan de vaskes og skriften forbliver ok (samler dem sammen efter de har været i brug og vasker dem).
I vaskemaskinen forsvinder skriften derimod (ligger dem ind i en pose).
Det er altså ret smart og bemærkelsesværdigt, at de alligevel kan holde i to sæsoner i sol og regn i potter og bede.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 3. april 2019 kl. 10.04

Jer bruger Permanent Marker fra United Office , de har dem som spotvare i lidl 4 stk sorte for en tyver.............

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 3. april 2019 kl. 11.01

@Willy den har "min" gartner også prøvet og han oplever at den kan finde på at falme, mens den UV stabile jeg linkede til altid holder. Den eneste forskel man kan se på dem er en trykt guldring på den UV stabile.

I praksis betyder det sikkert meget præcis hvor soludsatte de står. Måske dine vender skriften mod nord, f.eks.?

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 3. april 2019 kl. 11.58

Jeg skriver altid navnet på begge sider af skiltet. Og det ene så jeg kan læse, hvad der står, og det andet af navnene sørger jeg for bliver dækket af jord. Så falmer skriften ikke.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 3. april 2019 kl. 19.41

@Claus.
Jeg kan ikke afvise, at du har ret. Har ikke lige været opmærksom på dette.

Nyt svar til emnet »Hvilken tusch til planteskilte?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvilken tusch til planteskilte?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider